Mapy
Nexus – centralny punkt na mapie, w którym wszyscy się pojawiają po zalogowaniu. Można tam rozmawiać z graczami, dołączać do eventów, kupować przedmioty, dołączać do gildii. Wystrój jego zmienia się w zależności od pory roku. Z tego miejsca możemy teleportować się, przez specjalne przejścia, do głównej mapy - realm.
Realm – tam rozgrywa się główna walka w grze, każdy serwer, który powstaje, może pomieścić do 85 graczy. Zazwyczaj postać pojawia się na Shoreline, gdzie moby są bardzo proste i nie powodują natychmiastowej śmierci gracza. Co to oznacza? W takich miejscach każda osoba, nawet początkująca, jest sobie w stanie poradzić. Najpotężniejsze moby znajdują się w samym centrum mapy. Co w sumie tam robimy? Biegamy po świecie, zabijając potwory, z których lecą przedmioty. Czasami, po zabiciu odpowiedniej postaci „wypada” z niej portal, który po wejściu w niego, przenosi nas do osobnego, unikatowego świata. W świecie tym poróżujemy, aby zabić bossa. Podczas zwiedzania samego Realm’a, napotykamy również mocniejszych Heroes of Orynx - potwórów, które zwiększają szanse na pojawienie się Event Bossa, który po zabiciu uruchamia Orynx’a - najpotężniejszego bossa i tak naprawdę finałowego całego świata. Twórcy nie pozostawili nas z jednolitą powierzchnią mapy - dodali do niej biomy i różne, z nimi związane, rośliny – każda z nich jest unikalna. Poniżej znajduje się lista poszczególnych biomów.
Shoreline - Jak sama nazwa wskazuje, jest to obszar wybrzeża, który graniczy z oceanem. Biom ten jest charakterystyczny ze względu na występowanie piasku, wody oraz roślinności typowej dla obszarów nadmorskich. Gracze mogą spotkać różne typy przeciwników - skorpiony, piratów, kostki oraz węże.
Przykłady przeciwników, których możemy spotkać na Shoreline
Lowlands - W tym obszarze wrogowie są stosunkowo łatwi, ale bardziej liczni. W niektórych miejscach można zobaczyć duże grupy wrogów. Ten biom jest podzielony na obszary od najsuchszych do najbardziej wilgotnych, przez pustynię, łąkę, las po moczary.
Przykłady przeciwników, których możemy spotkać na Lowlands
Midlands - W tym obszarze wrogowie są najbardziej nieprzewidywalni, a unikanie ich ataków może być bardzo trudne. Nieostrożność w tej strefie może być śmiertelna dla pojedynczych, niskopoziomowych poszukiwaczy przygód, ale wciąż można tutaj walczyć z wrogami przy użyciu podstawowego wyposażenia. Dobrze wyposażeni gracze na poziomie 20 będą nadal mieć małe trudności w tym obszarze. Biomy w tej strefie to pustynia, sawanna, łąki i lasy.
Przykłady przeciwników, których możemy spotkać na Midlands
Highlands - W tej części obszaru wrogowie nie atakują tak chaotycznie jak w Midlands, ale i tak łatwo tu umrzeć. Ataki wrogów są bardzo silne, więc zaleca się właściwe wyposażenie dla samotnego podróżnika. Wszyscy wrogowie z misji w tej części obszaru znajdują się w określonych strukturach. Biomy w tej części są takie same jak w Midlands, z wyjątkiem rzadszego występowania pustyni.
Przykłady przeciwników, których możemy spotkać na Highlands
Mountains - To miejsce nazywane jest przez graczy Godlands. Znajdują się tu najpotężniejsze potwory (głównie bogowie) występujące w głównym świecie gry. Podróżowanie samotnie lub z niskimi statystykami może prowadzić do natychmiastowej śmierci. Wiele wrogów w tej okolicy ma skomplikowane wzory pocisków. Góry obejmują obszar śnieżny i skalisty. Szczeliny lawy są obecne w tej okolicy, a każda szczelina ma skrzynię w środku.
Przykłady przeciwników, których możemy spotkać na Mountains
Ostateczna walka
Ostateczny boss to Oryx the Mad God, który znajduje się w swoim pałacu na końcu The Wine Cellar. Aby dostać się do niego, gracz musi zdobyć klucz, który jest losowo upuszczany przez jeden z wrogów w Godlands lub w The Lost Halls. Kiedy gracz zdobędzie klucz, może udać się do The Wine Cellar i otworzyć drzwi do walki. Walka z nim składa się z kilku faz, a każda z nich jest wyjątkowo wymagająca. W pierwszej fazie gracz musi pokonać jego kilku towarzyszy, którzy atakują gracza za pomocą potężnych umiejętności. W kolejnej fazie staje się on jeszcze silniejszy i atakuje gracza za pomocą jeszcze bardziej zaawansowanych umiejętności, takich jak obszarowe ataki lub pociski, które śledzą gracza. Ostateczna faza walki to pojedynek sam na sam z Oryxem. Kiedy gracz pokona bossa, otrzymuje cenne nagrody, takie jak wspaniałe przedmioty, kosmetyczne przedmioty lub unikalne umiejętności.
Dungeons
Podczas grania mozemy znaleźć naprawdę wiele rodzai dungeonów. Otrzymujemy dodatkowe eventowe miejscówki, które jesteśmy w stanie tylko i wyłącznie otworzyć za pomocą klucza. Poniżej przedstawiam listę niektórych z podsatwowych lokalizacji:
Nazwa Dungeon'u | Mapa dungeon'u |
Pirate cave | |
Forest Maze | |
Forbidden Jungle | |
Ancient Ruins | |
Magic Woods | |
Snake Pit | |
Sprite World | |
Mad Lab | |
Abbys of Demons |
Postacie
W grze Realm of the Mad God Exalt jest 18 różnych klas postaci, z których każda ma swoje unikalne zdolności i style gry. Oto lista klas postaci występujacych w grze:
Nazwa postaci | Wygląd |
Rogue | |
Archer | |
Wizard | |
Priest | |
Warrior | |
Knight | |
Paladin | |
Assassin | |
Necromancer | |
Huntress | |
Mystic | |
Trickster | |
Sorcerer | |
Ninja | |
Samurai | |
Bard | |
Summoner | |
Kensei |
Poniżej zostało opisane kilka z nich.
Rouge
Rogue to klasa postaci, która skupia się na szybkim przemieszczaniu się i zadawaniu obrażeń z dystansu przy użyciu wyrzutni noży i pułapek; wymaga dużej zręczności i umiejętności manewrowania.
Umiejętności:
- Dagger - główna broń, która pozwala mu na zadawanie obrażeń z bliska.
- Trap - umiejętność wytwarzania pułapek, które mogą spowolnić lub zadać obrażenia wrogom. Pułapki trwają przez określony czas lub do czasu, gdy zostaną zdetonowane.
- Cloak - umiejętność, która pozwala na ukrycie się na krótki czas, co pozwala mu uniknąć ataków wrogów.
- Poison - umiejętność, która pozwala na nałożenie trucizny na swoją broń.
- Speedy - umiejętność, która pozwala na zwiększenie swojej prędkości poruszania się przez pewien czas.
Strategia:
Powinien on unikać walki w zwarciu i skupiać się na zadawaniu obrażeń z dystansu. Wyrzutnie noży pozwalają mu na zadawanie obrażeń z dużej odległości, a pułapki mogą spowolnić lub osłabić wrogów. Umiejętność Cloak pozwala na uniknięcie ataków i szybkie przemieszczanie się. Jest szczególnie przydatny w walkach z bossami, gdzie może unikać ich ataków i zadawać obrażenia z dystansu. Ważne jest również, aby używać umiejętności Speedy w celu szybkiego przemieszczania się po mapie i unikania ataków wrogów.
Archer
Archer to klasa postaci, która specjalizuje się w atakach dystansowych przy użyciu łuku i strzał.
Umiejętności:
- Bow - główna broń, która pozwala mu na atakowanie z dystansu. Każdy z łuków ma inną prędkość ataku i obrażenia.
- Quiver - zestaw strzał, który zawiera strzały przeszywające lub strzały zatrute.
- Trap - pułapki, które pozwalają na spowolnienie lub osłabienie wrogów.
- Armor Piercing - umiejętność, która pozwala na zadawanie większych obrażeń przeciwnikom z wyższą obroną.
- Speedy - umiejętność, która zwiększa prędkość poruszania się Archera.
Strategia:
Specjalizuje się w atakach dystansowych. Powinien on unikać walki w zwarciu i skupiać się na zadawaniu obrażeń z dystansu. Łuk pozwala mu na atakowanie przeciwników z dużego dystansu, a strzały mają różne właściwości, co pozwala na dostosowanie do sytuacji w grze. Pułapki pozwalają na osłabienie lub spowolnienie wrogów, co ułatwia zadanie.
Wizard
Wizard to klasa postaci, która specjalizuje się w magii i zadawaniu obrażeń magicznych. Wymaga umiejętności w obsłudze zaklęć i szybkiego reagowania na sytuacje w grze.
Umiejętności:
- Staff - główna broń, która pozwala mu na rzucanie czarów i zadawanie obrażeń magicznych.
- Spell - zestaw zaklęć, które pozwalają na zadawanie obrażeń magicznych i spowolnienie wrogów.
- Tome - księga, która pozwala na odzyskanie many i ulepszanie zaklęć.
- Teleport - umiejętność, która pozwala Wizardowi na teleportację w wybrane miejsce.
- MP Heal - umiejętność, która pozwala na szybsze odzyskiwanie many.
Strategia:
Wizard jest klasą postaci, która specjalizuje się w zadawaniu obrażeń magicznych. Powinien on unikać walki w zwarciu i skupiać się na zadawaniu obrażeń z dystansu. Różdżka pozwala mu na rzucanie czarów, które mają różne właściwości, takie jak zadawanie obrażeń obszarowych lub spowalnianie wrogów. Tome pozwala na odzyskiwanie many i ulepszanie zaklęć. Teleport pozwala na szybkie przemieszczanie się i unikanie ataków wrogów, a umiejętność MP Heal pozwala na szybsze odzyskiwanie many.
Paladin
Paladin to jedna z klas postaci, która łączy w sobie umiejętności ofensywne i defensywne. Charakteryzuje się wysoką wytrzymałością i zdolnością do leczenia innych graczy.
Umiejętnosci:
- Mace - młot, który pozwala na zadawanie obrażeń fizycznych oraz krytycznych
- Shield - zwiększenie swojej obrony i ochrony przed obrażeniami
- Seal - może być używany do leczenia innych graczy, dodatkowo zwiększając ich obrażenia.
Strategia:
Jest kluczową postacią w drużynie, ponieważ potrafi działać zarówno jako tank, jak i healer. Dzięki swojej zdolności do leczenia innych graczy, Paladin jest w stanie zapewnić swojej drużynie wsparcie w trudnych sytuacjach. Dodatkowo, jego umiejętności obronne pozwalają na przetrwanie w walce, a siła ataku pozwala na szybkie pokonywanie wrogów.
Trickster
Trickster to klasa postaci, która specjalizuje się w kamuflażu i dezorientacji wrogów. Jest to postać mobilna, która posiada zdolności do teleportacji oraz tworzenia iluzji, co pozwala na oszukiwanie wrogów i szybkie poruszanie się po polu bitwy.
Umiejętności:
- Daggers - umożliwiają szybkie i zadawanie obrażeń w zwarciu.
- Teleportacja - może teleportować się w miejsce, gdzie znajduje się klon
- Orbs - umożliwiają mu tworzenie iluzji i dezorientowanie wrogów
- Kamuflaż - pozwala na tymczasowe zniknięcie z pola walki i odwrócenie uwagi wrogów.
Strategia:
Specjalizuje się w kamuflażu i dezorientacji wrogów. Jest to postać mobilna i zdolna do szybkiego poruszania się po polu bitwy, dzięki czemu może łatwo unikać ataków wrogów. Trickster wymaga jednak od gracza umiejętności taktycznych i strategii, ponieważ jego zdolności wymagają odpowiedniego wykorzystania i ustawienia przedmiotów oraz umiejętności.
Waluta
W Realm of the Mad God Exalt występują dwie główne waluty - są to fame (sława) i gold (złoto). Fame jest walutą, którą można zdobyć poprzez wykonywanie różnych zadań i osiągnięć w grze. Za zdobycie określonej ilości fame można odblokować nowe postacie, kupić specjalne przedmioty lub otrzymać nagrody. Fame jest również używany do porównywania osiągnięć między graczami. Gold jest drugą walutą w grze, która jest dostępna za prawdziwe pieniądze lub jako nagroda w grze. Złoto można wykorzystać do zakupu specjalnych przedmiotów, osiągnięć, rozszerzeń konta, przedmiotów kosmetycznych lub usług premium, takich jak ulepszanie postaci. Ważne jest jednak, że gold nie daje graczom przewagi nad innymi graczami w grze, ponieważ większość przedmiotów i postaci można zdobyć za pomocą fame. Gold jest zwykle używany do zakupu przedmiotów kosmetycznych lub usług premium, które nie wpływają na rozgrywkę.
Wymiana
W Realm of the Mad God Exalt istnieje możliwość handlu między graczami, zwany także tradingiem. Pozwala to graczom na wymianę przedmiotów lub waluty między sobą, co może być bardzo przydatne w zdobywaniu lepszego ekwipunku lub ulepszaniu postaci. Aby dokonać handlu, gracze muszą być w bliskiej odległości od siebie i muszą mieć wolne sloty w ekwipunku. Następnie jeden z graczy musi wywołać okno handlu i zaprosić drugiego gracza do transakcji. Gracze muszą następnie zaoferować przedmioty lub walutę, które chcą wymienić, a druga strona musi zaakceptować ofertę. Warto pamiętać, że niektóre przedmioty lub waluta mogą mieć wartość, która jest wyższa lub niższa niż gracze są skłonni za nie płacić. Dlatego też ważne jest, aby być ostrożnym przy dokonywaniu transakcji i unikać oszustw.
Podsumowanie
Gra jest dla wytrwałych graczy, którzy lubią długotrwałe wyzwania. W grze obecny jest permadeath - oznacza to, że po śmierci tracimy wszystkie itemy, które zdobyliśmy. Zdecydowanie polecam osobom, których wciąga roguelike.