TFT sezon Za Horyzont: system przedmiotów wywrócony do góry nogami!

Miniatura TFT sezon Za Horyzont: system przedmiotów wywrócony do góry nogami! TFT sezon Za Horyzont: system przedmiotów wywrócony do góry nogami!

Runeterra Wykuta na Nowo to jedna z najbardziej lubianych rotacji w Teamfight Tactics do tej pory. Za Horyzont (Horizonbound) dodaje dwa ulubione regiony graczy i wiele bohaterów, ale również nadaje grze kierunku na przyszłość.

Dlatego właśnie dojdzie w nim, między innymi, nowy system przedmiotów. Poza tym, że niektóre kombinacje zostały zmienione i dają inny efekt przedmiotu ukończonego, od teraz mają one również kategorie! Ma to ułatwić całe zamieszanie i lepiej sprawdzać się w przyszłych setach.

Dlaczego zmieniane są przedmioty?

Jednymi z najbardziej problematycznych przedmiotów w grze są przedmioty wspierające jak Zefir czy Herold Zeke’a. Choć są mocne w grze końcowej, to są mało interesujące w etapie 2 lub 3. W Za Horyzont Twórcy przesunęli przedmioty wspierające do nowej kategorii przedmiotów gotowych, których nie da się stworzyć. Dzięki temu, zrobiło się również miejsce na nowe przedmioty tworzone z komponentów.

Nowe kategorie


Plansza z nowymi kategoriami itemów.

Poznajcie kategorie przedmiotów, które zostaną wprowadzone w tej rotacji:

Przedmioty podstawowe — standardowe przedmioty, które można tworzyć z bazowych składników. Każdy będzie przeznaczony do wzmacniania swojego posiadacza w ekscytujący sposób.

Przedmioty światła — ulepszone wersje przedmiotów podstawowych.

Artefakty — wcześniej nazywane „artefaktami Ornna”. Są to przedmioty gotowe, których nie da się stworzyć, zapewniające ekscytujące, potężne połączenia i synergie przedmiotów (np. Manazane i Szkiełko Oszusta).

Przedmioty wspierające — nowa klasa przedmiotów zawierająca przedmioty gotowe, których zadaniem jest wspieranie całej drużyny, a nie poszczególnych jednostek. Przynależą do niej stare przedmioty takie jak Całun Bezruchu i Naszyjnik Żelaznych Solari, a także mnóstwo nowych przedmiotów, które uzupełnią to, czego brakuje waszej drużynie. Wszystkie przedmioty wspierające będą miały standardowo 250 pkt. zdrowia i będą znacznie potężniejsze niż ich wersje podstawowe.

Większy wybór

Jednym z celów deweloperów na tą śródrotację było zapewnienie każdej klasie bohaterów wartościowych dla nich itemów, które będą też oferować szeroki wachlarz statystyk. Dzięki nowej różnorodności przedmiotów, powinniście móc tworzyć więcej ciekawych kombinacji i dostosowywać się do sytuacji.

Oto sześć wymian wprowadzonych do kategorii podstawowej. Wartości te mogą nie być jeszcze ostateczne, gdyż są testowane.

Specjalistyczny Hełm: Łza i Płaszcz Negacji

  • Mana: 15 pkt.
  • Odporność na magię: 30 pkt.
  • Początek walki: posiadacz przedmiotu zyskuje dodatkowe statystyki zależne od pozycji startowej.
  • Dwa pierwsze rzędy: 15 pkt. mocy umiejętności i 25 pkt. pancerza oraz odporności na magię.
  • Dwa ostatnie rzędy: 15 pkt. mocy umiejętności oraz zysk 15 pkt. many co 3 sekundy.

Ząb Nashora: Wygięty Łuk i Pas Giganta

  • Moc umiejętności: 30 pkt.
  • Prędkość ataku: 10%
  • Zdrowie: 150 pkt.
  • Po rzuceniu zaklęcia zyskujesz 40% prędkości ataku na 5 sekund.

Zasłona Równości: Płaszcz Negacji i Pas Giganta

  • Zdrowie: 150 pkt.
  • Odporność na magię: 20 pkt.
  • 50% rozdarcia (zmniejszenia pancerza) wrogów w zasięgu 2 pól.
  • Przez pierwsze 10 sek. walki zyskujesz 25 pkt. pancerza i odporności na magię.

Obrońcy Korony: Absurdalnie Wielka Różdżka i Kamizelka Kolcza

  • Moc umiejętności: 15 pkt.
  • Pancerz: 30 pkt.
  • Początek walki: zyskujesz tarczę równą 35% swojego maksymalnego zdrowia na 8 sek.
  • Gdy tarcza pęknie lub przeminie, zyskujesz dodatkowe 40 pkt. mocy umiejętności.

Gruboskórność Steraka: K.W. Miecz i Pas Giganta

  • Zdrowie: 300 pkt.
  • Prędkość ataku: 20%
  • Raz na walkę przy 50% zdrowia zwiększa maksymalne zdrowie o 25% i daje 30% obrażeń od ataku na resztę walki.

Nocny Żniwiarz: Rękawice Sparingowe i Kamizelka Kolcza

  • Moc umiejętności: 25 pkt.
  • Pancerz: 25 pkt.
  • Szansa na trafienie krytyczne: 20%
  • Zadaje 15% dodatkowych obrażeń, zwiększonych o dodatkowe 15%, gdy zdrowie spadnie poniżej 60% maksymalnego stanu.

Zastępują one Portal Zz’Rot, Zefira, Całun Bezruchu, Herolda Zeke’a, Kielich Harmonii i Naszyjnik Żelaznych Solari, które teraz znajdą się w kategorii wspierającej. Te przedmioty możecie zdobyć poprzez np. ulepszenia czy bonusy portali regionów (np. Kotlina Valara w Freljordzie czy Rynek Finna w Bilgewater). Przeczytajcie więcej o portalach w nowym sezonie TFT TUTAJ.

Każdy z nowych przedmiotów będzie miał swoją wersję jako przedmiotów światła. Poza tym kilka przedmiotów migoczących łusek (pomagających w zarabianiu pieniędzy) ma zostać przesuniętych do kategorii artefaktów. Dodanych ma być też kilka nieznanych wcześniej nowych przedmiotów wspierających.

Podoba Wam się nowy system? Myślicie, że naprawdę ułatwi kierowanie przedmiotami w meczu?

Sprawdźcie, kiedy pojawi się nowy sezon TFT oraz jakie postacie i cechy wprowadzi TUTAJ.

Do zobaczenia na arenie!

Carly

Karolina. Gram głównie ARAMy w LoL i TFT, czasem w CS2 🎮 Solo gram najczęściej w RPG, jak Skyrim czy BG3 🌇 a także cozy gry, np. Roots of Pacha 🏡 Kocham mody, skórki i wszystko co ładne 🔮 Piszę głównie o Fortnite, LoL, TFT, Valorant i innych popularnych grach 📋