TFT: patch 14.1 | Duże zmiany na 2024 | Nowe portale | Modyfikacje cech | Przedmioty

Miniatura TFT: patch 14.1 | Duże zmiany na 2024 | Nowe portale | Modyfikacje cech | Przedmioty TFT: patch 14.1 | Duże zmiany na 2024 | Nowe portale | Modyfikacje cech | Przedmioty

Nowy rok, nowe TFT!

No może nie do końca nowe, ale zmian w rotacji Starcie Remiksów wprowadzono sporo. Tutaj zaledwie streszczę Wam najważniejsze rzeczy, które od razu mogą Was zdziwić w rozgrywce. Jeśli chcecie poznać wszyściutkie szczegóły, zajrzyjcie do OFICJALNYCH PATCH NOTES.

Patch 14.1 dodaje aż 11 nowych portali, 16 zmian ulepszeń, ponad 10 modyfikacji cech, aktualizację 15 przedmiotów oraz modyfikacje prawie wszystkich bohaterów.

Koniecznie przeczytajcie o innym ekscytującym wydarzeniu, które nastąpi w realiach TFT - powrót setu Galaktyki w specjalnym trybie!


Ogólny przegląd patcha

Oglądanie gier

Od teraz możecie już na spokojnie obserwować rozgrywki innych graczy w TFT - dodano tryb obserwatora! Ma on jednominutowe opóźnienie i użyjecie go, klikając na znajomego z listy, który akurat jest w grze.

Na początku mogą pojawiać się jeszcze błędy.

Nowe portale

Lista portali w tej rotacji została nieco uszczuplona, w porównaniu do sezonu Runeterra Wykuta na Nowo. Dlatego z pewnością przyda nam się kilka nowości. Część jest nowych, a część powracająnych.

Jednym z nich jest nowa wersja lubianego Wędrującego Kraba! Ale jest ona nieco bardziej niebezpieczna…

Oto lista nowych postali:

Szpatułka

Rozpoczynasz ze Szpatułką.

Korona Taktyka

Zaczynasz z Koroną Taktyka (rozmiar twojej drużyny zwiększa się o +1).

Kowadło Wspierające

Zaczynasz z 1 Kowadłem Przedmiotów Wspierających.

Crescendo

Ulepszenia w tej grze będą srebrne, złote, a potem pryzmatyczne.

Decrescendo

Ulepszenia w tej grze będą pryzmatyczne, złote, a potem srebrne.

Dostawa Bohaterów

Dwa razy na każdym etapie zdobywasz bohatera o wysokim koszcie. Koszt zwiększa się wraz z upływem czasu.

Świetliste Błogosławieństwo

Gdy masz 40 pkt. zdrowia gracza, zyskujesz błogosławieństwo, które zawiera potężny łup. W trybie Hyper Roll następuje to przy 10 pkt. zdrowia gracza.

Skarby ze Zbrojowni

Na etapie 4-7 możesz wybrać 5-elementowy pakiet potężnych łupów. W trybie Hyper Roll następuje to na etapie 8-1.

Wędrujący Trenerzy

Zaczynasz z Kukłą Treningową z 3 permanentnie przypisanymi emblematami cech.

Subskrypcja na Łupy

Na każdym etapie zyskujesz losowy łup ze zróżnicowanej puli.

Krabia Impreza

Potwory z rund PvE zostają zastąpione przez Tańczące Kraby, które upuszczają dodatkowe łupy. Kraby na etapie 5 i dalszych są NIEZWYKLE NIEBEZPIECZNE. W trybie Hyper Roll łupy są przyznawane na co drugim etapie.

Złoto za serię zwycięstw

TFT wynagradza nas za serię zwycięstw lub przegranych. I może wynagradzać dosyć mocno. Twórcy chcą ograniczyć ten wpływ na ekonomię, zwłaszcza jeśli chodzi o wczesną fazę gry. Ma to zmniejszyć praktykę, którą teraz często stosują gracze - czyli celowe przegrywanie dla złota.

  • Aby zarobić dodatkowe złoto wymagane są teraz dłuższe serie.

  • 1 szt. złota: 2–3 wygrane/przegrane ⇒ 3–4 wygrane/przegrane

  • 2 szt. złota: 4 wygrane/przegrane ⇒ 5 wygranych/przegranych

  • 3 szt. złota: 5 wygranych/przegranych ⇒ 6 wygranych/przegranych

Emblematy


Hecarim, który przybywa na pomoc drużynie Country

Cecha Country została nieco zmodyfikowana, ale poza tym możecie teraz stworzyć jej emblemat!

Co za tym idzie, możliwość wytworzenia emblematu ze szpatułki i innego komponentu została odebrana Jazzowi.

Emblemat Country wytworzycie łącząc Szpatułkę i Płaszcz Negacji.

Gwiazdy wieczoru

Teraz łatwiej będzie awansować swojego headlinera do 3 gwiazdek. Nowe zasady mają dodać więcej balansu do Sklepu z bohaterami.

  • Gwiazdy wieczoru 1., 2. i 3. kategorii nie mają ograniczeń związanych z posiadaną przez was liczbą kopii.

  • Gwiazdy wieczoru 4. kategorii nie mogą pojawić się w waszym sklepie, jeśli posiadacie więcej niż 4 kopie danego bohatera.

  • Gwiazdy wieczoru 5. kategorii nie mogą pojawić się w waszym sklepie, jeśli posiadacie więcej niż 3 kopie danego bohatera.

Zmiany cech

Heartsteel traci nieco w swoich podstawowych statystykach, ale zyskuje nową funkcję! Zamiast automatycznego wybierania gotówki po czterech walkach przeciwko graczom wprowadzono nową opcję: Podniesienie Stawki. Macie szansę na zdobycie ogromnych pieniędzy, ale opóźnicie odebranie nagrody i przez ten czas będziecie karani za wygrane.

Usunięto próg 8. jednostek cechy Strażnicy oraz osłabiono ich próg. 6 jednostek.

Tkacz zaklęcia na poziomie 10. jednostek był prawie niemożliwy do osiągnięcia. Usunięto go i odpowiednio dostosowano mniejsze progi. Teraz najwyższym będzie próg 9.

Możecie zauważyć też zmiany w rozkładzie sił cechy EDM. Teraz 5. jednostek na planszy nie będzie tak potężnych, ale za to mają sprawdzać się lepiej na poziomie 3. i 4.

Jednostki

Jak wspomniałam - balansowania bohaterów jest naprawdę sporo.


Jazz Lucian

Na uwagę zasługuje Twisted Fate - dodatkowa prędkość ataku będzie pozwalała tworzyć mu jeszcze więcej wyrzucanych kart!

Umiejętności Luciana - Arpeggio, teraz już poprawnie będzie się skalowała z prędkością ataku, która powinna zwiększać liczbę strzałów w zaklęciu. Otrzyma także więcej obrażeń od ataku i lepsze skalowanie z obrażeniami od ataku do swoich statystyk.

Umiejętności Sony zostały dostosowane tak, ale gracze chętnie wybierali również pozostałe dwie, niż tylko jej Muzę Eteryczną, która dodaje prędkości ataku drużynie. Została więc ona nieco osłabiona, a ulepszono Muzę Wstrząsającą i Kinetyczną.

Ulepszenia

Ze względu na zmiany w złocie dostawanym za serię zwycięstw i przegranych, ulepszenie Konsekwencja mocno ucierpiało. Dlatego zostało całkowicie wycofane. Dawało ono podwójne złoto za serię przegranych lub wygranych.

Ulepszenie Dawaj pod Scenę, które wzmacnia Mosherów, otrzymało przeróbkę, która czyni ją bardziej tematycznie adekwatną, ale też ogranicza wahanie statystyk.

Teraz przyznawane są premie na podstawie sojuszników, a nie wrogów, znajdujących się w pobliżu na początku walki. 5 statystyk ⇒ 3 statystyki.

Przedmioty

Zmian w itemach jest znów całkiem sporo. Twórcy na pewno musieli je mocno dostosować, gdyż ta rotacja przywitała sporo nowych.

W skrócie, przedmioty mocy umiejętności zostają wzmocnione, aby były bardziej atrakcyjne dla magicznych prowadzących. Wiele innych przedmiotów otrzymuje nowe właściwości.

Znacznie zmniejszyła się moc Niebieskiego i Czerwonego Wzmocnienia.

Emblemat True Damage traci Premię Blasku, aby nieco obniżyć popyt na Szpatułki.

Uff, to tylko krótkie streszczenie, a już tyle informacji! Z pewnością zauważycie zmiany podczas Waszych kolejnych meczów. Oby na lepsze, ale meta zmieni się po raz kolejny…

Kiedy pojawi się nowy patch w TFT? W środę, 10 stycznia 2024!

Do zobaczenia na arenie!

Carly

Karolina. Gram głównie ARAMy w LoL i TFT, czasem w CS2 🎮 Solo gram najczęściej w RPG, jak Skyrim czy BG3 🌇 a także cozy gry, np. Roots of Pacha 🏡 Kocham mody, skórki i wszystko co ładne 🔮 Piszę głównie o Fortnite, LoL, TFT, Valorant i innych popularnych grach 📋