30 listopada na Twitchu odbył się livestream ukazujący nowe i ekscutyjące detale nadchodzące do Path of Exile 2, a także do rozszerzenia jedynki. Zdecydowanym highlightem całego wydarzenia była obszerna prezentacja nowej grywalnej klasy.
Path of Exile 2, nowa klasa: Mercenary
Postać ta powstała z idei aby każda z postaci była fundamentalnie inna w rozgrywce. W przypadku Najemnika, jego cechą wyróżniającą jest kusza. Jest to klasa dystansowa, której arsenał wspomaga trzymanie się z dala od wroga i maksymalizację obrażeń, samemu ich unikając. Fani Diablo na pewno skojarzą go z klasą Łowcy Demonów.
Aby w pełni wesprzeć rozgrywkę w której musimy być w ciągłym ruchu podczas atakowania wrogów, dodany w Path of Exile 2 wprowadza sterowanie za pomocą klawiszy WASD. W przeciwieństwie do klasycznego w tym gatunku sterowania ruchami naszej postaci wyłącznie myszą, w sequelu będziemy w stanie poruszać się, kiedy nasz celownik cały czas jest na wrogu.
Najemnik będzie mógł używać dwóch kusz jednocześnie, ale główną zaletą tej postaci nie jest broń jaką trzyma, ale używana do niej amunicja. Mamy dostęp do amunicji przebijającej pancerz, podpalającej, oraz zamrażającej. Każa z nich nadaje się do innej sytuacji, a sprytni gracze będą mogli używać wszystkich na przemian. Zamrożeni przeciwnicy po otrzymaniu obrażeń amunicją przebijającą, stworzą wybuch zadający obrażenia pobliskim wrogom.
Kolejną z ciekawych funckji kuszy są attachments. Dodatki te mogą zmienić nasząk broń w wyrzutnię granatów. Granatów też mamy do wyboru kilka. Jednym z nich jest granat wypełniony łatwopalnym olejem. W połączeniu z amunicją podpalającą będzie zabójczą mieszankąprzeciwko wytrzymałym wrogom. Trailer pokazany w trakcie wydarzenia przedstawia nam przykładowe combosy, jakie możemy wykonać używając wyżej wymienionych kusz, amunicji i granatów.
Path of Exile, nowy dodatek: Affliction
Affliciton jest nową ligą wyzwań nadchodzącą do Path of Exile (warto zaznaczyć, że do jedynki, a nie sequelu). Znajdujemy się w lesie Viridian Wildwood. który spowity jest w tajemniczej ciemności. Tutaj, napotykać będziemy tak zwane Sacred Wisps, które będziemy mogli zbierać. Po uwolnieniu ich z dzialania panującego w lesie schorzenia, rozpraszają się, infekując losowe potwory w okolicy. Różne rodzaje wispów będą miały inne efekty na wybranych potworach. Przeciwnicy, którzy są pod efektem tych stworzeń, będą silniejsi, ale w zamian za ich pokonaie, dostaniemy lepsze nagrody.
Podczas eksploracji, napotkamy nowych NPC, którym udało się przetrwać w przeklętym lesie. Chętnie nauczą cięswoich technik przetrwania, w zamian za pewne przysługi. Gracz może wybrać, dla któej postaci chce wykonywać questy. Każdy z nich daje dostęp do nowego drzewka klasy, ale możemy być szkoleni przez tylko jednego NPC jednocześnie. Na szczęście, mamy opcje zmienić naszego mentora, jeśli jesteśmy skłonni pozbyć się skillów, których już nauczyliśmy się w naszym aktualnie wybranycm drzewku. Ponadto, questy dla nowej postaci musimy robić od nowa.