14 czerwca 2023 rozpoczął się kolejny 9 set/rotacja w Teamfight Tactics w League of Legends! Jeśli chcecie poznać wszystkie nowe elementy, jakie zostały wprowadzone, zajrzyjcie do TEGO ARTYKUŁU.
Jedną z tych nowości są Legendy, które nieco zastąpiły ulepszenia bohaterów w meczu. Pozwalają one graczom bardziej zapanować nad ich przeznaczeniem i jeszcze przed grą zdecydować, jaki chcą obrać kierunek.
Legendy determinują, jakie ulepszenia możecie dostać na każdym etapie gry. Jeśli nie jesteście zaznajomieni z tym, jak działają ulepszenia - są trzy momenty w meczu, kiedy wybieracie ulepszenia. Macie do wyboru trzy i dotychczas były one losowe. Ulepszenia mogą mieć również różną moc - srebrną, złotą i pryzmatyczną.
Legendy zapewniają Wam, że dostaniecie któreś z wybranych ulepszeń, które oferują. Do każdego etapu gry są trzy opcje - właśnie ze względu na to, która moc Ulepszeń akurat się pojawi.
Zrobiłam dla Was ściągę ze wszystkimi 15 Legendami i ich bonusami. A jeśli chcecie poznać wszystkie cechy z nowego sezonu, zajrzyjcie do TEGO ARTYKUŁU.
Zapraszam!
SZARY - ulepszenie poziomu srebrnego (I), ŻÓŁTY - ulepszenie poziomu złotego (II), FIOLETOWY - ulepszenie poziomu pryzmatycznego (III).
Aurelion Sol

Aurelion Soul
Ulepszenia na etapie 2-1
|
Ulepszenia na etapie 3-2
|
Ulepszenia na etapie 4-2
|
- Na skróty
Awansowanie kosztuje o 3 PD mniej. Teraz możesz osiągnąć 10. poziom.
- Cierpliwa Nauka
Po rundzie przeciwko graczowi zyskujesz 2 PD w przypadku wygranej lub 3 PD w przypadku przegranej. Teraz możesz osiągnąć 10. poziom.
- Awansujesz!
Kiedy kupujesz PD, zyskujesz dodatkowo 3 PD. Natychmiastowo zyskujesz 4 PD. Teraz możesz osiągnąć 10. poziom.
|
- Pobranie wiedzy I
Zyskujesz 12 PD.
- Pobranie wiedzy II
Zyskujesz 22 PD.
- Pobranie wiedzy III
Zyskujesz 36 PD.
|
- Nauka popłaca I
Zyskujesz 10 PD oraz 10 szt. złota.
- Nauka popłaca II
Zyskujesz 14 PD oraz 14 szt. złota.
- Nauka popłaca III
Zyskujesz 20 PD oraz 20 szt. złota.
|
Bard

Bard
Ulepszenia na etapie 2-1
|
Ulepszenia na etapie 3-2
|
Ulepszenia na etapie 4-2
|
- Sojusznik opiekuna
Zyskujesz 2-gwiazdkową jednostkę kategorii 3., gdy awansujesz na poziom 6.
- Łaska opiekuna
Zyskujesz losowe składniki (3), gdy awansujesz na poziom 6. Zyskujesz losowe składniki (2), gdy awansujesz na poziom 8.
- Wybraniec opiekuna
Gdy osiągniesz poziom 5, otwórz Zbrojownię i wybierz 1 z 5 unikalnych przedmiotów światła. Na poziomie 9, zyskujesz te efekt ponownie i otrzymujesz Usuwacz Przedmiotów.
|
- Mała kuźnia
Zyskujesz Kowadło Składników oraz 8 szt. złota.
- Średnia kuźnia
Zdobywasz Kowadło Ukończonych Przedmiotów oraz 12 szt. złota.
- Duża kuźnia
Zdobywasz Kowadło Przedmiotów Ornna i Kowadło Składników.
|
- Wspólne siły I
Zdobywasz następującą liczbę Heroldów Zeke’a: 1 oraz 1 szt. złota.
- Wspólne siły II
Zdobywasz następującą liczbę Heroldów Zeke’a: 1 oraz 8 szt. złota.
- Wspólne siły III
Zdobywasz następującą liczbę Heroldów Zeke’a: 2 oraz 3 szt. złota.
|
Caitlyn

Caitlyn
Ulepszenia na etapie 2-1
|
Ulepszenia na etapie 3-2
|
Ulepszenia na etapie 4-2
|
- Raz, dwa, trzy
Zyskujesz 1 jednostkę 1. kategorii, następującą liczbę jednostek 2. kategorii: 2 oraz 1 jednostkę 3. kategorii.
- Narodziny gwiazd
Pierwszy bohater 1. kategorii i pierwszy bohater 2. kategorii, których zakupisz, zostaną ulepszeni do wersji 2-gwiazdkowych.
- Zestaw startowy
Zdobywasz bohatera 4. kategorii, składnik dla tego bohatera oraz 2-gwiazdkowego bohatera 1. kategorii z taką samą cechą. Po następującej liczbie etapów: 1, zdobywasz ponownie tego samego bohatera 4. kategorii.
|
- Pobranie wiedzy I
Zyskujesz 12 PD.
- Pobranie wiedzy II
Zyskujesz 22 PD.
- Pobranie wiedzy III
Zyskujesz 36 PD.
|
- Odświeżanie na zapas I
Zdobywasz darmowe odświeżenie sklepu (10). Te odświeżenia przenoszą się między rundami.
- Odświeżanie na zapas II
Zdobywasz darmowe odświeżenie sklepu (18). Te odświeżenia przenoszą się między rundami.
- Odświeżanie na zapas III
Zdobywasz darmowe odświeżenie sklepu (25). Te odświeżenia przenoszą się między rundami.
|
Draven

Draven
Ulepszenia na etapie 2-1
|
Ulepszenia na etapie 3-2
|
Ulepszenia na etapie 4-2
|
- Łupy wojenne I
Gdy zabijesz wrogą jednostkę, masz 20% szansy na zdobycie łupu.
- Łupy wojenne II
Gdy zabijesz wrogą jednostkę, masz 30% szansy na zdobycie łupu.
- Łupy wojenne III
Gdy zabijesz wrogą jednostkę, masz 40% szansy na zdobycie łupu.
|
- Zrównoważony budżet I
Na początku kolejnych 4 rund zdobywasz 4 szt. złota.
- Zrównoważony budżet II
Na początku kolejnych 4 rund zdobywasz 6 szt. złota.
- Zrównoważony budżet III
Na początku kolejnych 4 rund zdobywasz 10 szt. złota.
|
- Odświeżanie na zapas I
Zdobywasz darmowe odświeżenie sklepu (10). Te odświeżenia przenoszą się między rundami.
- Odświeżanie na zapas II
Zdobywasz darmowe odświeżenie sklepu (18). Te odświeżenia przenoszą się między rundami.
- Odświeżanie na zapas III
Zdobywasz darmowe odświeżenie sklepu (25). Te odświeżenia przenoszą się między rundami.
|
Ezreal

Ezreal
Ulepszenia na etapie 2-1
|
Ulepszenia na etapie 3-2
|
Ulepszenia na etapie 4-2
|
- Zakopane skarby I
Zyskujesz losowy składnik przedmiotu na początku kolejnych 2 rund.
- Zakopane skarby II
Zyskujesz losowy składnik przedmiotu na początku kolejnych 3 rund.
- Zakopane skarby III
Zyskujesz losowy składnik przedmiotu na początku kolejnych 5 rund.
|
- Malutka torba z różnościami
Zdobywasz losowy składnik, 8 szt. złota oraz Magnetyczny Usuwacz.
- Duża torba z różnościami
Zdobywasz losowe składniki (2), 12 szt. złota oraz Przekuwacz.
- Ogromna torba z różnościami
Zdobywasz losowe składniki (3), 18 szt. złota oraz Mniejszy Powielacz Bohaterów.
|
- Zasłużone korzyści I
Twoje jednostki zyskują 60 pkt. zdrowia za każdy wyposażony przedmiot.
- Zasłużone korzyści II
Twoje jednostki zyskują 90 pkt. zdrowia za każdy wyposażony przedmiot.
- Zasłużone korzyści III
Twoje jednostki zyskują 120 pkt. zdrowia za każdy wyposażony przedmiot.
|
Lee Sin

Lee Sin
Ulepszenia na etapie 2-1
|
Ulepszenia na etapie 3-2
|
Ulepszenia na etapie 4-2
|
- Dobra passa
Za każdym razem, gdy awansujesz bohatera, zyskujesz darmowe odświeżenie sklepu.
- Sektor wymiany
Zyskujesz darmowe odświeżenie sklepu co każdą rundę.
- Szaleństwo zakupów
Zdobywasz 1 szt. złota co rundę. Gdy awansujesz zyskujesz liczbę darmowych odświeżeń sklepu równą twojemu poziomowi. Odświeżenia te przechodzą na następne rundy.
|
- Nagroda za trening I
Zdobywasz 5 szt. złota oraz Mniejszy Powielacz Bohaterów.
- Nagroda za trening II
Zdobywasz 13 szt. złota oraz Mniejszy Powielacz Bohaterów.
- Nagroda za trening III
Zdobywasz 18 szt. złota oraz Powielacz Bohaterów.
|
- Kasa!
Zyskujesz 9 szt. złota. po upływie 4 tur po raz kolejny zdobywasz 9 szt. złota.
- Kasa, kasa!
Zyskujesz 16 szt. złota. po upływie 4 tur po raz kolejny zdobywasz 16 szt. złota.
- Kasa, kasa, kasa!
Zyskujesz 22 szt. złota. po upływie 4 tur po raz kolejny zdobywasz 22 szt. złota.
|
Master Yi

Master Yi
Ulepszenia na etapie 2-1
|
Ulepszenia na etapie 3-2
|
Ulepszenia na etapie 4-2
|
- Rozgrzewka I
Twoje jednostki zyskują 8% prędkości ataku. Co rundę ten efekt zwiększa się o 0,5%.
- Rozgrzewka II
Twoje jednostki zyskują 10% prędkości ataku. Co rundę ten efekt zwiększa się o 1%.
- Rozgrzewka III
Twoje jednostki zyskują 10% prędkości ataku. Co rundę ten efekt zwiększa się o 2%.
|
- Gotowość do bitwy I
Twoja drużyna zadaje o 4% więcej obrażeń i otrzymuje o 4% mniej obrażeń.
- Gotowość do bitwy II
Twoja drużyna zadaje o 7% więcej obrażeń i otrzymuje o 7% mniej obrażeń.
- Gotowość do bitwy III
Twoja drużyna zadaje o 10% więcej obrażeń i otrzymuje o 10% mniej obrażeń.
|
- Liczy się prędkość!!! I
Twoje jednostki generują o 10% więcej many i poruszają się o 20% szybciej.
- Liczy się prędkość!!! II
Twoje jednostki generują o 25% więcej many i poruszają się o 40% szybciej.
- Liczy się prędkość!!! III
Twoje jednostki generują o 35% więcej many i poruszają się o 50% szybciej.
|
Ornn

Ornn
Ulepszenia na etapie 2-1
|
Ulepszenia na etapie 3-2
|
Ulepszenia na etapie 4-2
|
- Opóźniona kuźnia
Po 7 rundach przeciwko graczom zdobywasz Kowadło Przedmiotów.
- Przenośna kuźnia
Otwórz Zbrojownię i wybierz 1 z 3 unikalnych Artefaktów wykutych przez Ornna.
- Żywa kuźnia
Zyskujesz losowy artefakt Ornna teraz i co każdą następującą liczbę walk z graczami: 10.
|
- Mała kuźnia
Zyskujesz Kowadło Składników oraz 8 szt. złota.
- Średnia kuźnia
Zdobywasz Kowadło Ukończonych Przedmiotów oraz 12 szt. złota.
- Duża kuźnia
Zdobywasz Kowadło Przedmiotów Ornna i Kowadło Składników.
|
- Odwalona robota
Zdobywasz następującą liczbę Kowadeł Składników: 2.
- Dobrze wykonana robota
Zdobywasz Kowadło Ukończonych Przedmiotów i Kowadło Składników.
- Mistrzowska robota
Zdobywasz Kowadło Przedmiotów Ornna i Kowadło Ukończony Przedmiotów.
|
Pingu

Pingu
Ulepszenia na etapie 2-1
|
Ulepszenia na etapie 3-2
|
Ulepszenia na etapie 4-2
|
- Mali tytani
Twój Taktyk leczy się o 30 pkt. zdrowia, staje się większy i ma 130 pkt. maksymalnego zdrowia.
- Przespieszacz metabolizmu
Twój Taktyk porusza się szybciej i leczy się o 2 pkt. zdrowia po każdej rundzie PvP.
- Mniejszy tytan
Twój Taktyk jest mały i szybki, leczy się o 2 pkt. zdrowia po rundzie PvP i zapewnia 2 szt. złota na rundę.
|
- Torba z przedmiotami I
Zyskujesz następującą liczbę losowy ukończonych przedmiotów: 1.
- Torba z przedmiotami II
Zyskujesz ukończony przedmiot, losowy składnik oraz 5 szt. złota.
- Torba z przedmiotami III
Zyskujesz 2 ukończone przedmioty oraz 8 szt. złota.
|
- Ostatnia torba z różnościami I
Zyskujesz losowy składnik, 12 szt. złota oraz Przekuwacz.
- Ostatnia torba z różnościami II
Zyskujesz 2 losowe składniki, 15 szt. złota oraz Magnetyczny Usuwacz.
- Torba z przedmiotami Urfa
Zdobywasz 2 losowe składniki, Powielacz Bohaterów oraz Szpatułkę.
|
Poro

Poro
Wybierzcie Poro, jeśli chcecie otrzymywać ulepszenia, jak w poprzednich sezonach - losowo.
Tahm Kench

Tahm Kench
Ulepszenia na etapie 2-1
|
Ulepszenia na etapie 3-2
|
Ulepszenia na etapie 4-2
|
- Brak aktywności
Nie możesz wykonywać żadnych działań przez następującą liczbę kolejnych rund: 3. Następnie otrzymasz 18 szt. złota.
- Bogaci zyskują więcej
Zyskujesz 12 szt. złota. twoje maksymalne odsetki zostają zwiększone do 7.
- Fundusz inwestycyjny
Zdobywasz 18 szt. złota. Twoje maksymalne odsetki zostają zwiększone do 10.
|
- Zrównoważony budżet I
Na początku kolejnych 4 rund zdobywasz 4 szt. złota.
- Zrównoważony budżet II
Na początku kolejnych 4 rund zdobywasz 6 szt. złota.
- Zrównoważony budżet III
Na początku kolejnych 4 rund zdobywasz 10 szt. złota.
|
- Kasa!
Zyskujesz 9 szt. złota. po upływie 4 tur po raz kolejny zdobywasz 9 szt. złota.
- Kasa, kasa!
Zyskujesz 16 szt. złota. po upływie 4 tur po raz kolejny zdobywasz 16 szt. złota.
- Kasa, kasa, kasa!
Zyskujesz 22 szt. złota. po upływie 4 tur po raz kolejny zdobywasz 22 szt. złota.
|
Twisted Fate

Twisted Fade
Ulepszenia na etapie 2-1
|
Ulepszenia na etapie 3-2
|
Ulepszenia na etapie 4-2
|
- Przedmioty Pandory I
Zyskujesz losowy składnik. Początek rundy: Przedmioty na twojej ławce są wymieniane losowo na początku każdej rundy (z wyjątkiem Korony Taktyka, Szpatułki i zaopatrzenia).
- Przedmioty Pandory II
Zyskujesz 2 losowe składniki. Początek rundy: Przedmioty na twojej ławce są wymieniane losowo na początku każdej rundy (z wyjątkiem Korony Taktyka, Szpatułki i zaopatrzenia).
- Przedmioty Pandory III
Zyskujesz losowy przedmiot światła. Początek rundy: Przedmioty na twojej ławce są wymieniane losowo na początku każdej rundy (z wyjątkiem Korony Taktyka, Szpatułki i zaopatrzenia).
|
- Torba z przedmiotami I
Zyskujesz następującą liczbę losowy ukończonych przedmiotów: 1.
- Torba z przedmiotami II
Zyskujesz ukończony przedmiot, losowy składnik oraz 5 szt. złota.
- Torba z przedmiotami III
Zyskujesz 2 ukończone przedmioty oraz 8 szt. złota.
|
- Wspólne siły I
Zdobywasz następującą liczbę Heroldów Zeke’a: 1 oraz 1 szt. złota.
- Wspólne siły II
Zdobywasz następującą liczbę Heroldów Zeke’a: 1 oraz 8 szt. złota.
- Wspólne siły III
Zdobywasz następującą liczbę Heroldów Zeke’a: 2 oraz 3 szt. złota.
|
Urf

Urf
Ulepszenia na etapie 2-1
|
Ulepszenia na etapie 3-2
|
Ulepszenia na etapie 4-2
|
- Rozgałęzienie
Zyskujesz losowy Emblemat i Przekuwacz.
- Starożytne Archiwa I
Zyskujesz 1 Księgę Cech. Zyskujesz 2 szt. złota.
- Starożytne Archiwa II
Zyskujesz 2 Księgi Cech. Zyskujesz 3 szt. złota.
|
- Malutka torba z różnościami
Zdobywasz losowy składnik, 8 szt. złota oraz Magnetyczny Usuwacz.
- Duża torba z różnościami
Zdobywasz losowe składniki (2), 12 szt. złota oraz Przekuwacz.
- Ogromna torba z różnościami
Zdobywasz losowe składniki (3), 18 szt. złota oraz Mniejszy Powielacz Bohaterów.
|
- Ostatnia torba z różnościami I
Zyskujesz losowy składnik, 12 szt. złota oraz Przekuwacz.
- Ostatnia torba z różnościami II
Zyskujesz 2 losowe składniki, 15 szt. złota oraz Magnetyczny Usuwacz.
- Torba z przedmiotami Urfa
Zdobywasz 2 losowe składniki, Powielacz Bohaterów oraz Szpatułkę.
|
Veigar

Veigar
Ulepszenia na etapie 2-1
|
Ulepszenia na etapie 3-2
|
Ulepszenia na etapie 4-2
|
- Brylantowy Lotos I
Początek walki: Twoja najsilniejsza jednostka zyskuje 25% szansy na trafienie krytyczne i jej zaklęcia mogą trafić krytycznie.
- Brylantowy Lotos II
Umiejętności twoich jednostek mogą trafiać krytycznie. Twoje jednostki otrzymują 10% szansy na trafienie krytyczne.
- Brylantowy Lotos III
Umiejętności twoich jednostek mogą trafiać krytycznie. Twoje jednostki otrzymują 45% szansy na trafienie krytyczne.
|
- Mała potęga I
Twoje jednostki zyskują 5% obrażeń od ataku, mocy umiejętności i prędkości ataku.
- Mała potęga II
Twoje jednostki zyskują 8% obrażeń od ataku, mocy umiejętności i prędkości ataku.
- Mała potęga III
Twoje jednostki zyskują 11% obrażeń od ataku, mocy umiejętności i prędkości ataku.
|
- Częściowe wyniesienie
Po 15 sek. od rozpoczęcia walki twoje jednostki zadają o 33% więcej obrażeń.
- Wyniesienie
Po 15 sek. od rozpoczęcia walki twoje jednostki zadają o 45% więcej obrażeń.
- Ostateczne wyniesienie
Twoje jednostki zadają o 18% więcej obrażeń. Po 15 sek. efekt ten zostaje potrojony.
|
Vladimir

Vladimir
Ulepszenia na etapie 2-1
|
Ulepszenia na etapie 3-2
|
Ulepszenia na etapie 4-2
|
- Transfuzja I
Twoje jednostki zyskują 20 pkt. zdrowia i dodatkowo 2 pkt. zdrowia za każdy brakujący punkt zdrowia Taktyka.
- Transfuzja II
Twoje jednostki zyskują 80 pkt. zdrowia i dodatkowo 3 pkt. zdrowia za każdy brakujący punkt zdrowia Taktyka.
- Transfuzja III
Twoje jednostki zyskują 100 pkt. zdrowia i dodatkowo 5 pkt. zdrowia za każdy brakujący punkt zdrowia Taktyka.
|
- Gotowość do bitwy I
Twoja drużyna zadaje o 4% więcej obrażeń i otrzymuje o 4% mniej obrażeń.
- Gotowość do bitwy II
Twoja drużyna zadaje o 7% więcej obrażeń i otrzymuje o 7% mniej obrażeń.
- Gotowość do bitwy III
Twoja drużyna zadaje o 10% więcej obrażeń i otrzymuje o 10% mniej obrażeń.
|
- Częściowe wyniesienie
Po 15 sek. od rozpoczęcia walki twoje jednostki zadają o 33% więcej obrażeń.
- Wyniesienie
Po 15 sek. od rozpoczęcia walki twoje jednostki zadają o 45% więcej obrażeń.
- Ostateczne wyniesienie
Twoje jednostki zadają o 18% więcej obrażeń. Po 15 sek. efekt ten zostaje potrojony.
|
Jak widać, w tym sezonie wszystkiego mamy na potęgę! Pamiętajcie o wyborze Legendy przed zagraniem meczu. Mam nadzieję, że ściąga się Wam przyda i widzimy się w kolejnych nowinkach o TFT.
Do zobaczenia!