Projekt Zomboid, jedna z najbardziej popularnych gier survivalowych, szykuje się do kolejnej obszernej aktualizacji. Build 42, nad którą obecnie pracują twórcy, skupi się głównie na rozbudowie "rzemiosła i balansu". Choć nie będzie to tak przełomowa aktualizacja jak pierwsza faza dodawania postaci niezależnych (build 43), to jednak Build 42 wniesie do gry wiele nowości.
Ważnym elementem aktualizacji będzie skoncentrowanie się na istniejących mechanikach, które były zaniedbywane od ich wprowadzenia. Dotyczy to szczególnie cech postaci, profesji, umiejętności, systemu medycznego oraz eliminacji nadużyć w tworzeniu postaci, a także balansu łupów i nie tylko.
Trailer gry
Nowością będzie rozbudowa "drzewa technologicznego", mająca na celu stworzenie bogatszej gry w późniejszym etapie poprzez możliwość reprodukcji przedmiotów, co zmniejszy potrzebę respawnu łupów. Aktualizacja ta może również poszerzyć możliwości profesji, pozwalając im wykorzystać swoje umiejętności sprzed apokalipsy do odbudowy świata po katastrofie. Ponadto, pojawią się funkcje, które nie mogły być dodane w Build 41, takie jak ulepszone grafiki/mechanika ognia oraz potencjalna rewolucja w strzelaniu z dystansu, a także nowa minigra wędkarska autorstwa Aiterona, ulepszony system klawiszy autorstwa Blair Algola[1], nowe ludzkie głosy dla oddechów ocalonych oraz możliwość posiadania przedmiotów po stronie serwera w trybie wieloosobowym.
The reason why Im a nomad https://t.co/5ZO9Ch3B2a#ProjectZomboid pic.twitter.com/KgjNYyN84x
— r/ProjectZomboid (@rProjectZomboid) November 24, 2023
Aktualizacja ta wprowadzi także pierwsze wizualne i interaktywne zwierzęta, choć z bardzo podstawową sztuczną inteligencją. Pierwsza grupa zwierząt będzie komplementarna do nowego 'drzewa technologicznego', takie jak skóra czy wełna. Z tego powodu mało prawdopodobne jest, aby inne zwierzętam takie jak psy, zostały dodane w tej wersji.
Początkowo planowano, że Build 42 będzie "Aktualizacją Łowiecką", skupiającą się na dodaniu dzikiej przyrody wędrującej po krajobrazie. Zwierzęta miały być pierwszym elementem wykorzystującym kod sztucznej inteligencji Lemmy'ego, przed wprowadzeniem postaci ludzkich (build 43). Zamiast tego, zwierzęta zostaną dodane w Build 42, ale z podstawową sztuczną inteligencją.