Morbid: The Lords of Ire to kontynuacja pozytywnie ocenianej gry Morbid: The Seven Acolytes, wydanej w 2020 roku. Stworzone zostało przez mały, liczący zaledwie 14 osób, niezależny zespół deweloperów ze studia Still Running. Premiera miała miejsce 17 maja 2024 roku.
W przeciwieństwie do pierwszej, izometrycznej gry, ta gra jest w perspektywie 3D.
Mechaniki
System walki to hack and slash, typowy dla gier Soulslike. Przetestuje nie tylko fizyczne umiejętności graczy, ale również, za sprawą mrocznego i przytłaczającego otoczenia, wystawi na próbę ich psychikę i silną wolę. W walce z groteskowymi Lordami Gniewu i ich poplecznikami wybrańców wspomogą unikalne, nasycane runami i zdolnościami bronie oraz gwarantujące bonusy błogosławieństwa.
Na przebieg gry wpływają nasze wybory oraz zachowanie zdrowej psychiki. Dzięki temu mamy dwa możliwe szlaki - Oświecenia lub Szaleństwa.
Osoby wybierające ścieżkę Szaleństwa zostaną napełnione bezwzględną siłą, gwarantującą im zadawanie dużo większych obrażeń. Należy jednak ostrożnie korzystać z tej mocy, gdyż w parze z nią idzie zwiększona podatność na ataki ze strony plugawych stworzeń.
Za to osoby na drodze Oświecenia otrzymają niezwykłe wzmocnienie wytrzymałości i ataków, które będą w stanie zatrzymać wrogów w miejscu, by zadać im potężne ciosy krytyczne. Ponadto kroczący tą ścieżką będą gromadzić również więcej punktów doświadczenia.
Gra dostępna jest na PC oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S/X i Nintendo Switch.