Hej! Niedawno mieliśmy przyjemność zadać kilka pytań deweloperom Lost Ark, które w Europie i Amerykach wydało Amazon. Odpowiedziała nam na nie Liderka Społeczności Lost Ark w Amazon Games, Roxanne Sabo.
Staraliśmy się, aby pytanie nie były nudne i dodały trochę pikanterii!
Zapraszamy do lektury!
-
Czy zamierzacie dodać więcej kontentu do end-game’u?
Zdecydowanie. To w end-game’ie w Lost Ark dzieją się najlepsze rzeczy - dzięki pełnym wyzwań Legion Raids. W najnowszym rozkładzie jazdy ogłosiliśmy, że w październiku pojawi się Próba Najazdu Strażników Caliligos (Caliligos Trial Guardian Raid), która zapewni graczom nowe wyzwanie spróbowania sił przeciwko Caliligos. A w grudniu, dodany zostanie Ivory Tower Abyssal Dungeon z czterema bramami, wraz z najnowszym kontynentem Voldis.
-
Czy myślicie, aby ułatwić levelowanie postaci z wysokim poziomem?
SmilegateRPG i Amazon Games pracują razem, zbierając odzew graczy od samego wydania gry. Chcą poprawić system progresji, zarówno dla nowych i powracających graczy, jak i sezonowych weteranów. Zredukowaliśmy ilość czasu i pracy, jaką muszą wkładać gracze w dzienne aktywności, jak dungeony czy rajdy, zarazem zwiększając liczbę przyznawanych za nie nagród. Usprawniając to, ułatwiliśmy szybkie progresowanie przez dzienne aktywności. Działa to zarówno w przypadku nowych, jak i starszych graczy.
Mimo że nie dajemy użytkownikom od razu dostępu do nowych wysokich poziomów i kontentu, Smilegate RPG ułatwiło szybkie dojście do nich. Służyły temu wydarzenie Super Mokoko Express i Powerpassy, które zapewniały graczom różne benefity, np. honing materials czy bonusy do walki. Dzięki temu nowi fani mogą się zapoznać z progresją w Lost Ark i zdobyć wysoki poziom szybciej. Dodatkowo istniejąca zawartość dla niskich i średnich poziomów zostanie ulepszona, w miarę aktualizowania kontentu wysokich poziomów.
-
Czy pojawi się większe wsparcie dla grania jedną postacią/małą ilością postaci?
Jak wspomniano wcześniej, obydwa studia pracowały razem, aby dokonać zmian na podstawie feedbacku graczy. Jedną z większych, była ilość wymaganego grindu i “zadań domowych”, aby być na bieżąco z grą i nową zawartością. Poprawiając system progresji napędzany przez aktywności jak Guardian Raids czy Dungeony Chaos, stworzyliśmy nowy, gdzie gracze są bardziej nagradzani za uczestniczenie w tym, co oferuje gra. Tak więc, czy jesteś użytkownikiem, który gra tylko jedną główną postacią starając rozegrać nowe elementy rozgrywki, czy skupiasz się na kilku alternatywnych bohaterach - te zmiany powinny pomóc w byciu na bieżąco z nowościami dodawanymi do Lost Ark.
W dodatku regularne wydarzenia pomagające w progresji, jak Mokoko Express, działają tak, aby zapewnić materiały i surowce do rozwijania wybranej przez graczy postaci.
Przez cały czas też, zbieramy informacje od fanów i dostosowujemy elementy, jeśli ma to sens oraz bazując na tym, w jakim miejscu w grze obecnie większość graczy się znajduje oraz co nowego nadchodzi w aktualizacjach. Zawsze pracujemy ze Smilegate, aby prowadzić produkcję tak, aby utrzymywała balans między byciem wystarczająco wyzywającą, zarazem dając szansę na zaangażowanie się w nowy, trudniejszy kontent.
-
Czy chcecie wprowadzić więcej klas? Kiedy?
Jak przedstawiliśmy w rozkładzie jazdy, w listopadzie wprowadzimy Souleatera - sub-klasę Assasyna, który dzierży potężną kosę, aby zbierać dusze swoich wrogów. Souleater może atakować na trzy sposoby: bezpośrednio kosą, przywołując zmarłych albo zamieniając się w mrocznego żniwiarza. Dołącza on do Artist, Slayer i Aeromancer jako nowych klas wydanych w 2023 roku.
Sub-klasa Souleater
Wraz z pojawieniem się Souleatera, zachodnia wersja Lost Ark dogoni wersję koreańską, jeśli chodzi o dostępne, grywalne klasy. Żadne kolejne nowe klasy nie zostały jeszcze ogłoszone, ale powinniście śledzić oficjalną stronę Lost Ark po najnowsze wiadomości!
-
Jak odnosicie się do komentarzy, że “Lost Ark umiera”?
To zupełnie normalna tendencja dla praktycznie wszystkich gier MMORPG, że liczby z premiery z czasem spadają. Gdyż Lost Ark zadebiutował z 1,3 milionem graczy online podczas wydania, może to się wydawać alarmujące z zewnątrz, że numerki te spadają w stosunku do poprzedniego poziomu.
Jednakże nie jesteśmy zaniepokojeni stanem populacji gry. Podczas gdy liczby nie są tak wysokie, jak podczas premiery, widzimy, że Lost Ark stabilizuje się w bardzo zażyłą i zaangażowaną grupę fanów, którzy są bardzo ważni w zapewnianiu wartościowego feedbacku, który pomaga w naszych update’ach i poprawkach, w miarę jak rozwijamy grę.
Przez ostatni rok, używaliśmy informacji od graczy, zwłaszcza tych, którzy porzucili grę od czasu premiery, aby ulepszyć ogólne doświadczenie i usunąć pewne punkty zapalne, które sprawiały odchodzenie graczy w przeszłości.
W efekcie uczyniliśmy wiele zmian do systemów w Lost Ark, jak wspomniano w poprzedniej odpowiedzi o wsparciu dla postaci z wysokim poziomem. Te zmiany zostały stworzone dla wszystkich, aby poprawić poczucie progresji dla nowych, powracających do Lost Ark i weteranów.
Lost Ark otrzymuje nowy kontent każdego miesiąca od czasu premiery i chcemy zapewnić, że gracze mogą doświadczyć tej nowej zawartości, niedługo po tym, jak zostaje wydana.
Dodatkowo we wrześniu wprowadziliśmy serwery Jump-Start, które miały na celu dać nowym i powracającym graczom miejsca do powrotu do gry - gdzie robią postępy w nawet szybszym tempie i są w środowisku innych, którzy są także na ich poziomie, kiedy uczą się tych trudnych elementów end-game’u jak Guardian Raids.
Miało to zminimalizować zjawiska, takie jak “gatekeeping”, aby nowi fani mogli dojść do kontentu z end-game’u, nie bojąc się go. Dzięki tym zmianom widzimy, że liczba aktywnych użytkowników w Lost Ark podnosi się, a więc gra rośnie.
Co sądzicie o odpowiedziach Twórców tytułu od Smilegate i Amazon? Zamierzacie wypróbować Lost Ark, a może do niego wrócić? A może cały czas gracie?
Do zobaczenia w Arkesii!