Patch 14.10, choć nie ogromny, wprowadza kilka zmian, które mogą ucieszyć wielu graczy League of Legends. Poza wzmocnieniami i modyfikacjami niektórych bohaterów, dodane zostały w końcu nowe przepiękne skórki Wróżkowego Dworu. Lecz to nie wszystko - Legends of Runeterra jest teraz dostępna z poziomu klienta LoL, a także totalnie odrestaurowano nieco zapomniany system maestrii. I temu przyjrzymy się w tym newsie!
Przegląd patcha 14.10
Legends of Runeterra w LoL
Podobnie tak jak TFT, nie musicie jej teraz uruchamiać jako osobny program. Ikonka LoR znajdzie się zaraz obok tej TFT. Co ważne jednak, musicie zainstalować League of Runeterra w kliencie Riot. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, ikonka przeniesie Was do tej opcji.
Czym jest Legends of Runeterra? To wielokrotnie nagradzana gra karciana, w której wyruszycie na wspaniałą podróż dla jednego gracza, wzmocnicie ulubionych bohaterów i rozbudujecie swoją kolekcję. Gra jest stosunkowo łatwa do opanowania, więc warto dać jej szansę!
Maestria
System maestrii zapewne dobrze znacie, jeśli gracie w LoL, ale czy dla kogokolwiek jest on jeszcze ekscytujący? Ten patch ma szansę to zmienić!
Maestria jest wyjątkowo ważna dla graczy, którzy nie rozgrywają gier rankingowych, gdyż w ten sposób mogą pokazać swoje poświęcenie.
Awansowanie
Najważniejsza zmiana to taka, że usunięte zostało ograniczenie liczby poziomów maestrii - można teraz, więc awansować w nieskończoność.
Teraz gracze zawsze dostaną pewną liczbę punktów maestrii za mecz, a obecny system ocen S zostanie zastąpiony “znakami maestrii”.
Znaki maestrii będą reprezentować specyficzne osiągnięcia w grze danym bohaterem. Początkowo będzie to za demonstrację umiejętności w każdym splicie i osiągając wysokie oceny danym bohaterem.
W przyszłości ta mechanika może się powiększyć o inne rodzaje osiągnięć.
Jak to działa?
- Zdobywacie punkty maestrii, grając jak do tej pory (im więcej, tym wyższe oceny).
- Znaki maestrii zdobywacie na nowej ścieżce nagród każdego bohatera resetowanej w każdym splicie.
- Awansujecie, gdy zdobędziecie odpowiednią liczbę punktów maestrii oraz znaków maestrii.
Co ważne, system nie zostanie zresetowany w przypadku tej aktualizacji, więc nie musicie się martwić o swoją już zdobytą maestrię!
Nowe herby
To też idealna okazja, aby odświeżyć szatę graficzną maestrii i ich emotek! Dodano nowe herby dla poziomów 8-10 i skalujący się w nieskończoność dla wyższych poziomów.
Odświeżone herby maestrii
Maestria splitu
To nowość, która ma też podkreślić Wasze krótkoterminowe osiągnięcia - w danym sezonie lub splicie.
Zmieni to też sposób, w jaki pozyskujemy skrzynie Hextech. Wyeliminuje losowość, którą czuło się w przypadku uzyskiwania ich, gdy Wy lub ktoś z Waszego zespołu zdobył ocenę S (ale tylko raz w sezonie na bohatera…).
- W każdym splicie każdy bohater będzie miał 4-etapową ścieżkę nagród.
- Aby kończyć etapy, musicie grać i uzyskiwać coraz bardziej imponujące oceny maestrii — ukończenie każdego etapu wymaga uzyskania co najmniej jednej wysokiej oceny.
- Zaliczenie etapu zapewnia znaki maestrii i inne nagrody.
- Po ukończeniu 4 etapów pojawia się trudniejszy powtarzalny etap premiowy.
- Ukończenie ostatniego etapu (4.) odblokuje tytuł bohatera (na przykład w przypadku Aatroxa to będzie Ostrze Darkinów), którego możecie używać jako swojego tytułu przez resztę splitu!
Zestawy
To gratka dla tych, którzy lubią się specjalizować w większej liczbie postaci!
Każdy zestaw składa się z listy bohaterów, którymi najczęściej gracie, a także takich których powinniście polubić (według gry) i jeszcze kilku innych. Kończenie etapów na ścieżkach tych bohaterów będzie dawało postępy do nagrody za zestaw. Tak więc, kiedy ukończycie wystarczająco dużo etapów na ścieżkach postaci z listy, uzyskacie dodatkowe nagrody, np. nową superdoładowaną skrzynię maestrii.
Kolejne zmiany w maestrii mają być dodane już na początku lata! Zależą one też od feedbacku graczy, więc nie bójcie się zgłaszać uwag Twórcą! Co sądzicie o dotychczasowej renowacji? Aż chce się usiąść i zdobywać kolejne poziomy!
Do zobaczenia na Summoner’s Rift!