Jak, co drugi wtorek, pojawił się kolejny patch do League of Legends. Zmian nie jest wiele, ale mogą być dosyć znaczące! To także ze względu na zbliżający się większy patch 13.10 za dwa tygodnie. Przekonajmy się sami!
Skrót patcha 13.9
Modyfikacje postaci
Neeko
Neeko nie była zadowalająca ani dla producentów, ani dla graczy. Z tego względu, niewielu wybierało ją w meczach. Jej W czyniło ją nieco psotną, ale niewystarczająco, a to miało być główną zaletą. Tak samo pasywka nie była często używana. Ta mała aktualizacja ma sprawić, aby była największą psotnicą w Summoner’s Rift. Od teraz może przemieniać się we wszystko, co ma pasek zdrowia! Klon pod W może być od teraz kontrolowany. Ult będzie łatwiejszy do trafienia, ale nieco słabszy, aby wyrównać balans. Wprowadzono również więcej przewagi dla niej w dżungli. Jest to trochę eksperyment i deweloperzy czekają na opinie graczy.
Umiejętność bierna - Wrodzony Urok
Neeko przechowuje Sho’mę: Gdy Neeko przez dwie sekundy znajduje się w pobliżu niepotężnego potwora, stwora, pułapki, totemu lub rośliny, przechowuje ich Sho’mę. Może kliknąć na swój pasek, by stać się tą jednostką. Kliknij na twarz Neeko, by powrócić do zwykłej postaci. Kliknij na niewielki „X”, aby wyczyścić przechowywaną Sho’mę. Przechowywać można tylko jedną jednostkę jednocześnie.
- Przebranie Neeko jest wytrzymałe!: nie niszczy się już po otrzymaniu obrażeń, jedynie gdy zakamuflowana postać Neeko zginęłaby lub jest pod wpływem kontroli tłumu.
- USUNIĘTO - Neeko for Speedo: nie przejmuje już podstawowych prędkości ataku i ruchu z celu, jeśli ich wartość przewyższa statystyki bohaterki.
- Czas odnowienia: 25-10 sek. (zależnie od poziomu) ⇒ 2 sek.
Q - Kwitnący Wybuch
- Obrażenia drugiego/trzeciego pęknięcia: 40/65/90/115/140 pkt. (+20% mocy umiejętności) ⇒ 35/60/85/110/135 pkt. (+25% mocy umiejętności).
- Rozmiar obszaru działania: 225 jedn. ⇒ 250 jedn. (Uwaga: Kolco-Plączki z maksymalnego zasięgu E zawsze można teraz trafiać za pomocą Q).
- NOWOŚĆ - Dżunglowy Pomidor: Q zadaje teraz 30/40/50/60/70 pkt. dodatkowych obrażeń potworom.
- NOWOŚĆ - Lepszy Rozkwit: Użycie Q dalej niż pozwala maksymalny zasięg sprawi, że umiejętność zostanie rzucona na maksymalny zasięg. Neeko nie będzie już musiała zmieniać pozycji, by go użyć.
W - Rozdzielnokształtna
- NOWOŚĆ Neeko się klonuje: Po rzuceniu umiejętności Neeko może ją reaktywować, by wysłać klona do nowej lokacji.
- NOWOŚĆ Neeko zabawna!: Klon ma teraz animacje i dźwięki Q/E/Tańca/Żartu/Prowokacji/Powrotu/Śmiechu i utrzymuje się przez czas ich trwania.
- Neeko w dżungli!: Wzmocnione ataki zadają 50 pkt. dodatkowych obrażeń potworom.
- Neeko jednością: Klon Neeko pojawia się w odległości 100 jedn. przed nią. ⇒ Klon Neeko pojawia się bezpośrednio na niej.
E - Kolco - plączki
- Obrażenia magiczne: 80/115/150/185/220 pkt. (+60% mocy umiejętności) ⇒ 70/105/140/175/210 pkt. (+65% mocy umiejętności).
R - Skoczny Rozkwit
- Zmodyfikowana superumiejętność: Po przygotowaniu przez 1,25 sek. Neeko wyskakuje w górę, podrzucając wszystkich pobliskich wrogów na 0,6 sek. Neeko spada na ziemię z podrzuconymi wrogami, zadając im obrażenia magiczne i ogłuszając ich na 0,75 sek.
- Czas odnowienia: 90 sek. ⇒ 120/105/90 sek.
- Obrażenia magiczne: 200/425/650 pkt. (+130% mocy umiejętności) ⇒ 150/350/550 pkt. (+100% mocy umiejętności).
- USUNIĘTO Neeko nie trzeba tarczy!: nie otrzymuje tarczy podczas ładowania R.
Bel’Veth
Jako bohaterka dżungli, Bel’Veth radziła sobie tam dosyć źle. Teraz powinna czerpać większe korzyści z czyszczenia dżungli, aczkolwiek musiała przez to zostać nieco zbalansowana.
- Przyrost obrażeń od ataku: 1,7 pkt. ⇒ 1,5 pkt.
Q - przepływ pustki
- Modyfikator obrażeń przeciwko potworom: 120% ⇒ 140%
Kayle
Dzięki reworkowi, będzie w stanie zadawać więcej obrażeń w trakcie Niewrażliwości. Zwiększenie promienia ma spowodować, że nie będzie musiała obierać niekorzystnych pozycji. Ze względu na silne wzmocnienia, obniżone zostały obrażenia R.
E - Gwieździste Czaroostrze
- Współczynnik mocy umiejętności przy trafieniu: 25% mocy umiejętności ⇒ 20% mocy umiejętności.
- Obrażenia fali umiejętności biernej (Boskie Wywyższenie): 15/20/25/30/35 pkt. (zależnie od poziomu E) ⇒ 20-41 pkt. (w zależności od poziomu bohaterki, na poziomach 11-18).
R - Boski Osąd
- Czas rzucenia: 1,5 sek. ⇒ 0,5 sek.
- Promień obszaru: 525 jedn. ⇒ 675/675/775 jedn.
- USUNIĘTO Wyniesienie: Kayle nie zmniejsza swojego zasięgu, gdy rzuci superumiejętność na siebie.
- Czas działania niewrażliwości: 2/2,5/3 sek. ⇒ 2,5 sek.
- Czas do upadku miecza: 1,5 sek. ⇒ 2,5 sek.
- Obrażenia magiczne: 200/350/500 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku, +80% mocy umiejętności) ⇒ 200/300/400 pkt. (+100% dodatkowych obrażeń od ataku, +70% mocy umiejętności).
Taliyah
Poluzowanie wcześniejszych ograniczeń, które nie pozwalały jej doganiać wrogów, surfując na kamieniach.
R - Ściana Tkaczki
- Blokada rzucania: Gdy Taliyah otrzymuje lub zadaje obrażenia ⇒ gdy Taliyah otrzymuje obrażenia.
Osłabienia postaci
Jinx
Jinx jest jedną z najsilniejszych ADC w League, dlatego nieco zostanie osłabiona, by zrównać jej moc z innymi strzelcami.
- Przyrost obrażeń od ataku: 3,4 pkt. ⇒ 3,15 pkt.
Sion
Od czasu wprowadzenia itemu Stalowe Serce i aktualizacji wytrzymałości, pasywka Siona trwa nieco za długo, dlatego zostaje osłabiona.
Umiejętność bierna - Chwalebna Śmierć
- Spadek zdrowia: 2-19 pkt. (1 pkt. na poziom) ⇒ 2,3-24,4 pkt. (1,3 pkt. na poziom).
Wzmocnienia postaci
Aatrox
Buffy mają zwiększyć, jego dotychczas słaby wpływ na rozgrywkę na topie.
Umiejętność bierna - Styl Siewcy Śmierci
- Dodatkowe obrażenia fizyczne: 4-10% (zależnie od poziomu) maks. zdrowia celu ⇒ 4-12% (zależnie od poziomu) maks. zdrowia celu.
R - Zagłada świata
- Dodatkowa prędkość ruchu: 50/65/80% ⇒ 60/80/100%
Amumu
Zaczął wypadać gorzej w rozgrywkach początkujących graczy, dlatego zwiększono obrażenia we wczesnej fazie gry.
W - Rozpacz
- Stałe obrażenia magiczne na sekundę: 12/16/20/24/28 pkt. ⇒ 20 pkt. na wszystkich poziomach.
- Obrażenia magiczne od procenta zdrowia na sekundę: 1/1,15/1,3/1,45/1,6% ⇒ 1/1,25/1,5/1,75/2%
Swain
Zwiększono obrażenia Q, aby polepszyć jego grę we wczesnej fazie meczu i ogólny performance.
Q - Ręka Śmierci
- Obrażenia magiczne: 60/80/100/120/140 pkt. (+38% mocy umiejętności) ⇒ 65/85/105/125/145 pkt. (+40% mocy umiejętności).
- Obrażenia dodatkowe każdego pocisku: 12/22/32/42/52 pkt. (+8% mocy umiejętności) ⇒ 15/25/35/45/55 pkt. (+10% mocy umiejętności).
- Maksymalne obrażenia magiczne: 108/168/228/288/348 pkt. (+70% mocy umiejętności) ⇒ 125/185/245/305/365 pkt. (+80% mocy umiejętności).
Trundle
Cofnięte zostało zwolnienie prędkości podstawowego ataku z patcha 12.23, które mocno go osłabiło. Zwiększona mana ma pomóc w swobodniejszej grze.
- Podstawowa prędkość ataku: 0,6 jedn. ⇒ 0,67 jedn.
- Podstawowa mana: 281 pkt. ⇒ 340 pkt.
Volibear
Wycofanych zostanie kilka osłabień wprowadzonych wcześniej, aby wyrównać jego poziom do innych top - lanerów.
W - Wściekłe Okaleczenie
- Obrażenia fizyczne: 5/30/55/80/105 pkt. (+100% obrażeń od ataku, +5% dodatkowego zdrowia) ⇒ 5/30/55/80/105 pkt. (+100% obrażeń od ataku, +6% dodatkowego zdrowia).
- Współczynnik leczenia na podstawie brakującego zdrowia: 7/8,5/10/11,5/13% ⇒ 8/10/12/14/16%
Przedmioty
Zmora Licza
Kiedyś Zmora Licza była bardziej popularna, i Twórcy chcą nieco przywrócić jej świetność i uczynić ją opłacalną.
- Moc umiejętności: 75 pkt. ⇒ 85 pkt.
Rozbudowanie koła emotek
Teraz koło emotek zawiera 9 miejsc. Reakcje np. na Pierwszą Krew zostały przeniesione na osobną stronę.
Po lewej - nowe koło emotek; po prawej - osobne teraz koło reakcji.
Zmiany w trybie ARAM
Wzmocnienia
- Corki: 95% otrzymywanych obrażeń ⇒ 90% otrzymywanych obrażeń.
- Ezreal: 95% zadawanych obrażeń ⇒ 100% zadawanych obrażeń.
- Karma: 100% zadawanych obrażeń ⇒ 105% zadawanych obrażeń.
- Tristana: 100% zadawanych obrażeń ⇒ 105% zadawanych obrażeń.
- Zilean 95% otrzymywanych obrażeń ⇒ 90% otrzymywanych obrażeń.
Osłabienia
- Akali: 110% zadawanych obrażeń ⇒ 105% zadawanych obrażeń.
- Ornn: 105% otrzymywanych obrażeń ⇒ 110% otrzymywanych obrażeń.
- Qiyana: 115% zadawanych obrażeń ⇒ 110% zadawanych obrażeń.
- Veigar: 105% otrzymywanych obrażeń ⇒ 110% otrzymywanych obrażeń, 95% zadawanych obrażeń ⇒ 90% zadawanych obrażeń.
Clash Pucharu MSI
Zaczyna się MSI 2023, pora więc na turnieje Clash o tematyce MSI! Zawody będą odbywać się w systemie drabinki złożonej z 8 drużyn.
Pierwszy weekend — 6 i 7 maja. Tworzenie drużyn na pierwszy weekend jest możliwe od 3 maja.
Drugi weekend — 13 i 14 maja. Tworzenie drużyn na drugi weekend będzie możliwe od 8 maja.
W ramach turnieju Clash MSI gracze, którzy kupią ulepszony bilet w trakcie Clashu, będą mogli odebrać następujące nagrody:
- Miejsca 1–5 w turnieju będą nagradzane losową, trwałą, klasyczną skórką Zdobywcy.
- Miejsca 6–8 w turnieju będą nagradzane odłamkiem klasycznej skórki Zdobywcy.
Nowe skiny:
Poza Prestiżowym Yasuo Mrocznej Sepii, wszystkie skiny posiadają dodatkowe chromy.
|
|
|
|
|
|
|
|
Poza tym dodano nowe opcje wyciszania i zgłaszania graczy już w grze oraz naprawiono wiele pomniejszych błędów. Do zobaczenia na Summoner’s Rift!