Diablo IV z aktualizacją 1.1.0

Miniatura Diablo IV z aktualizacją 1.1.0 Diablo IV z aktualizacją 1.1.0

Tak jak zapowiadano wcześniej, do Diablo IV trafiła nowa aktualizacja. Trzeba przyznać, że jest ona naprawdę spora. Patch 1.1.0 przygotowuje produkcję do Sezonu Plugawców, który rozpocznie się już jutro, czyli 20 lipca. Jego zwiastun możecie obejrzeć poniżej.

Lista nowości i zmian, jakie wprowadza najnowsza aktualizacja, jest obszerna. Twórcy zdecydowali się na m.in. zmianę balansu wszystkich klas postaci, czy dodanie nowych przedmiotów i aspektów legendarnych. Oprócz tego wyeliminowano liczne błędy. Przejdźmy już zatem do szczegółów. Oto niektóre ze zmian, które wprowadzono: 

Nowe przedmioty unikatowe

Ogólne

  • Ahavarion, Włócznia Likandry (uber unikatowy kostur – ranga świata IV): Zapewnia losowy efekt kapliczki na 10–20 sek. po zabiciu elitarnego wroga. Efekt może wystąpić tylko raz na 30 sek. Są to niezwykle rzadkie łupy, które można odzyskać od armii Płonących Piekieł.

Barbarzyńcy

  • Lazurowy Gniew (unikatowy miecz): Szczęśliwy traf: Twoje umiejętności główne mają maksymalnie 20% szans na zamrożenie wrogów na 3 sek. i zadanie im 0,75–1,5 pkt. obrażeń od Zimna. Jest stałym efekty obrażeń, który skaluje się wraz z mocą. Przykładowo, przy 820 pkt. mocy przedmiotu, Lazurowy Gniew zadaje od 3359 do 6718 pkt. obrażeń.

Druidzi

  • Rozrywacz Ciał (unikatowa buława jednoręczna): Obezwładniający Ryk i Zew Krwi zadają 0,5–1 pkt. obrażeń pobliskim zatrutym celom. Tak jak Lazurowy Gniew jest stałym elementem obrażeń, który skaluje się wraz z mocą.

Nekromanci

  • Bezoki Mur (unikatowa tarcza): Szczęśliwy traf: Kiedy masz aktywną Nawałnicę Kości, trafienie wroga nieobjętego jej efektem zapewnia 5–25% szans na utworzenie w jego miejscu kolejnej Nawałnicy Kości. Każda aktywna premia za Ofiarę zwiększa tę szansę o 25%, a całkowitą liczbę dodatkowych Nawałnic Kości, które możesz stworzyć, o +1.

Łotrzy

  • Orli Róg (unikatowy łuk): Przebijający Strzał ma 30–80% szans na wystrzelenie strzały, która odbija się od ścian i obiektów. Trafianie wrogów Przebijającym Strzałem od tyłu odsłania ich na 3 sek.

Czarodzieje

  • Okulus (unikatowa różdżka): Zyskujesz darmowy efekt zaklinania Teleportacji. Kiedy wykonujesz Odskok z użyciem zaklinania Teleportacji, przenosisz się w losowe miejsce.

Nowe aspekty legendarne

Ogólne

  • Zuchwały (aspekt funkcjonalny): Kiedy w pobliżu znajduje się co najmniej 5 wrogów, ogłuszasz ich na 2–4 sek. Efekt ten może wystąpić tylko raz na 20 sek.
  • Tchórzliwy (aspekt mobilności): Zyskujesz premię 20–40% do szybkości ruchu, gdy oddalasz się od spowolnionych lub wyziębionych wrogów.

Barbarzyńcy

  • Pradawnej Szarży (aspekt ofensywny): Szarża przyzywa 4 Starożytnych, którzy także podejmują Szarżę, zadając 50–100% standardowych obrażeń.

Druidzi

  • Podziemny (aspekt ofensywny): Efekt rującego Pełzacza wywołuje również Osuwisko w okręgu wokół ciebie. Umiejętności Ziemi zadają obrażenia zwiększone o 10–20% zatrutym wrogom.

Nekromanci

  • Okrwawionych Kolców (aspekt ofensywny): Rzucenie Krwawej Lancy zużyje krwawe kule i z nich również uwolni lance. Każda dodatkowa Krwawa Lanca zadaje 20–50% standardowych obrażeń i wyszukuje priorytetowo wrogów nietrafionych dotąd przez lancę.

Łotrzy

  • Dotyku Zarazy (aspekt ofensywny): Co 3 użycie Rany Kłutej jest nasycone Trucizną o mocy równej 100–150% standardowej.

Czarodzieje

  • Palących Symboli (aspekt ofensywny): Po wydaniu 100–200 pkt. many rzucenie następnej Ściany Ognia będzie darmowe i zniszczy ona nadchodzące niewielkie pociski.

Diablo IV

Niektóre poprawki

Wyzwania

  • Naprawiono błędy, które powodowały, że określone wyzwania nie zapewniały odpowiednich nagród lub nie można było ich ukończyć lub mogły zostać ukończone w niezamierzony przez twórców sposób.
  • Nie będzie można już uzyskiwać postępów w niektórych wyzwaniach dzięki działaniom innych graczy znajdujących się w pobliżu.
  • Wspaniałe osiągnięcie „Ostateczna Destrukcja Pierwszej Matki” wymaga teraz zabicia bossa Iglicy 100 poziomu w pojedynkę. Wyzwanie „Milczenie jest Piekłem” pozostaje niezmienione.

Tryb współpracy

  • Pola konwersacji postaci niezależnych nie będą się już nakładały na siebie, podczas gdy wielu graczy w lokalnym trybie współpracy rozmawia z tą samą postacią niezależną w tym samym czasie.
  • Wewnętrzne Spojrzenie łotrów nie powinno już zapełniać się tylko dla jednego z graczy w sesji w trybie współpracy.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że wyzwanie „Mroczny potencjał” było zaliczane obu graczom po jego ukończeniu, niezależnie od postępów drugiego gracza.

Podziemia

  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracz nie mógł otrzymać wystarczającej ilości animusa, aby przejść przez Uświęcone Ossuarium.
  • Naprawiono błąd, który powodował ciągłe odradzanie się wrogich kozłoludów i powłóczących zwłok w podziemiach Porzucony Kamieniołom.
  • Możliwe jest już przejście przez Mgliste Drzwi w podziemiach.

Rozgrywka

  • Naprawiono wiele przypadków, w których gracze mogli nienaturalnie teleportować się podczas starć z bossami.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że potwory z afiksem Zimna, Krwawienia, Podpalenia lub Spaczenia zamrażały graczy po 1 trafieniu w Podziemiach Koszmarów z afiksem Zaklęte Zimno.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Seryjne Błyskawice mogły odbijać się w nieskończoność między rzucającym zaklęcie a innymi postaciami gracza stojącymi na Polach Nienawiści.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że premia do redukcji kosztu Pierścienia Bezgwiezdnej Nocy mogła niespodziewanie zanikać.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że każda interakcja w menu postaci resetowała premię przyznawaną przez aspekt Wewnętrzny Spokój.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że klony potworów z afiksem Tłumienia mogły również go posiadać.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że nie można było ukończyć wydarzenia Przeklęta Skrzynia.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że minimapa nie odzwierciedlała dokładnie świata gry podczas zadania Ślepe Oko.

Więcej informacji o najnowszej aktualizacji można znaleźć na stronie Blizzarda.