14 maja 2024 roku w Diablo IV szykują się olbrzymie zmiany! Niektórzy mówią, że dopiero teraz gra naprawdę będzie grywalna. Sezon 4 wprowadzi wiele trwałych zmian w podstawowych systemach, a każda ze sfer zyska nowe aktywności.
W tej nowince skupimy się na zmianach w przedmiotach, czyli tzw. itemizacji, o których od dłuższego czasu była mowa!
Ulepszone przedmioty
Sezon 4 ma głównie uprościć system przedmiotów i sprawić, aby stał się on bardziej przejrzysty i sensowny.
Afiksy
Główną konsekwencją tych zmian będzie zmniejszenie liczby afiksów (trzy w przypadku przedmiotów legendarnych, dwa w przypadku rzadkich). Mają być one również o wiele prostsze. W większości będą to afiksy z podstawowymi statystykami, zamiast warunkowych, np. działających przy konkretnym typie wrogów.
Łatwiej będzie Wam zdecydować, czy konkretny przedmiot rzeczywiście Wam się przyda. Jeśli tak, możecie dalej go ulepszać i modyfikować, aby uzyskać idealną dla Was rzecz. Przedmioty ogólnie będą potężniejsze, ale łupy mniej obfite. Powinniście nieco poczuć luz w Waszym ekwipunku!
Modyfikacje
Hartowanie

Hartowanie
To nowy systemy, który pozwala na personalizację znalezionego wyposażenia. Aby z niego skorzystać, udajcie się do kowala. Wybierzecie tam schemat, z którego chcecie hartować. Wtedy losowy afiks z tego schematu zostanie dodany do Waszego wyposażenia.
Schematy można znaleźć wszędzie dookoła Sanktuarium.
Schematy będą bardzo różne - bardziej ogólne i takie, które przydadzą się fanom konkretnego stylu gry. Przeważnie odpowiadają sześciu kategoriom - broń, ofensywa, defensywa, mobilność, funkcjonalność i zasoby.
Kodeks Potęgi
Od 14 maja, każdy aspekt legendarny z gry zostanie dodany do Kodeksu Potęgi, dzięki czemu będziecie mogli nakładać go na swoje wyposażenie. Zdobywając je jeden raz, możecie nakładać je na dowolną liczbę przedmiotów, w nieskończoność.

Aspekty w Kodeksie Potęgi
Nie musicie już nosić wszystkich kryształów aspektów w wyposażeniu!
Doskonalenie
To mechanika dla prawdziwych weteranów na końcu rozgrywki, tylko w randze świata IV. Jeśli macie już ulubiony przedmiot, który wyjątkowo odpowiada Waszym wymaganiom, możecie go ulepszyć. Podniesie to wartości jego afiksów.

Afiks z premią będzie miał kolor niebieski, dwa razy ulepszony - żółty, a po trzecim ulepszeniu może stać się pomarańczowy.
Potężniejsze afiksy
Afiksy powinny być różne, a różnice w nich rzeczywiście widoczne i liczące się w grze. Zwłaszcza pod koniec, kiedy komponujecie swoje idealne wyposażenie.
Idąc tą myślą, tylko w randze świata IV, gdy wypadnie Wam starożytny przedmiot legendarny jest szansa, że jego afiksy będą potężniejsze - z większymi wartościami niż normalnie istnieją.
Również, przedmioty święte i lepsze będą upuszczane w randze świata III, a w randze świata IV będą pojawiać się tylko starożytne przedmioty.
Klejnoty
Używanie klejnotów jest prostsze, wygodniejsze i efektywniejsze. Usunięto surowe klejnoty, a poziomy wytwarzania cofnięto. Zwykłe klejnoty są dostępne na poziomie 51, nieskazitelne na 71, a królewskie na 91.
To oczywiście nie wszystko, co czeka nas w kolejnym sezonie. Choć skupia się on mocno na przedmiotach, nie zabraknie nowych atrakcji, jak odmienionego Piekielnego Przepływu, przeklętych rytuałów czy nowego wyzwania - Doły Rzemieślnika. Czeka też na Was nowa ścieżka zadań z bandą Szlachetnych Wilków! Wyczekujcie więcej wieści na naszej stronie.
Sezon 4: Łupy na Nowo już 14 maja 2024 roku o godz. 19 w Polsce!
Co Wy na te zmiany? Czy rzeczywiście wpłyną one na rozgrywkę w Diablo IV? A może przydałby się większy kaliber?
Do zobaczenia w Sanktuarium!