Teamfight Tactics (TFT) to auto - battler stworzony przez Riot Games. Możecie w niego zagrać z poziomu launchera League of Legends i też z tego lore znajdziecie tam postacie. Ośmiu graczy rywalizuje przeciwko sobie, budując drużynę, a wygrywa ten, który najdłużej przetrwa.
Wielkimi krokami zbliżamy się do końca obecnego, ósmego sezonu w TFT. Nadchodzący dziewiąty sezon będzie ostatnim, w którym przyjdzie nam doświadczyć śródrotacji, o czym możecie przeczytać TUTAJ. Można więc powiedzieć, że Teamfight Tactics ewoluuje i rzeczywiście deweloperzy się do niego przykładają, co na pewno cieszy fanów tego świetnego auto - battlera.
Sezony bardzo mocno wpływają na rozgrywkę i są ciągłą wymianą elementów. Twórcy wyciągają wnioski, co działa najlepiej i co podoba się graczom, wraz z końcówką Potwory Atakują! i Chwilowe Usterki! rozważają, co należy utrzymać, a co mogłoby być małą przeszkodą.
Zapoznajmy się więc z ich wnioskami. Ogólnie są one bardzo obszerne, więc jeżeli chcecie naprawdę wejść w głąb, zajrzyjcie TUTAJ.
Wnioski z poprzedniej rotacji
- Różnorodność kompozycji
Najważniejsze, co pokazał sezon Smocze Ziemie, to nigdy nie ograniczać potencjalnej liczby dostępnych kompozycji! Deweloperzy wzięli sobie do serca, że muszą tworzyć cechy, które będą zachęcać do kompozycyjnej różnorodności poprzez dostosowywanie się do każdej rozgrywki. W obecnym sezonie bardzo pomogły w tym Zagrożenia. - Smoki
Zajmowały dwa miejsca, były drogie i liczyły się potrójnie do cechy pochodzenia, więc ograniczały mocno różnorodność i elastyczność kompozycji. Zrobiono od nich przerwę, skupiając się na tym, jak umożliwić kompozycyjną różnorodność i elastyczność. Jeszcze przez jakiś czas nie zobaczymy bohaterów zajmujących dwa miejsca - póki Twórcy nie znajdą na nich zadowalającego sposobu. - Oczekiwania co do siły bohaterów
Gracze od samego początku byli świadomi istnienia pewnych niepisanych prawd. Na przykład — droższa 2-gwiazdkowa jednostka powinna być silniejsza niż tańsza 2-gwiazdkowa jednostka. Choć zdarzało się, że ta zasada była łamana, np. przy okazji kompozycji z Supersami i Yuumi, czy nawet układów z wymianami Kai’Sy w Chwilowych Usterkach!, od sezonu Smocze Ziemie osiągnięto spore postępy w wyważaniu TFT i deweloperzy mają zamiar to kontynuować.
Yuumi, gdy posiadała ulepszenie i towarzyszyła jej dobra kompozycja, potrafiła być prawdziwą terrorystką, mimo kosztu dwa.
- Ekonomia we wczesnej fazie gry oraz ryzyko + nagroda
W Potwory Atakują! przeniesiono uwagę z ekonomicznych cech ze stopniowanymi nagrodami na ogromne wypłaty z Podziemia. Cechy z jednorazowymi wypłatami nadal mają się pojawiać, podczas gdy ekonomiczne strategie ze stopniowanymi nagrodami pozostaną w ulepszeniach. - Błędy i wyważenie
Smocze Ziemie nie miały łatwych początków. Zarówno główna rotacja, jak i śródrotacja wystartowały z większą liczbą błędów, niż jest to dopuszczalne. Ponadto przez całą rotację pojawiło się także kilka problemów z wyważeniem. Od tamtego czasu, powołano zespół ds. analizy gry, co zaowocowało znacznie sprawniejszą premierą Potwory Atakują!. W przyszłości Twórcy planują jeszcze bardziej usprawnić ten proces, gdy tylko wejdzie w życie nowy model rotacji (za dwie rotacje od teraz). - Ulepszenia
Kilka ulepszeń sprawiało producentom problemy w tej rotacji, ale zdecydowanie wprowadzają one różnorodność i emocje do gry. Mają zamiar wprowadzić system Ulepszeń na kolejny poziom przy okazji kolejnego zestawu.
Cele dla kolejnej rotacji
- Nie ma na co czekać
Wkrótce 4. urodziny TFT, ale wiele systemów wciąż jest w doskonalej kondycji. Mogliśmy jednak zauważyć, iż filozofia ulepszania gry nieco się zmieniła od czasu Potwory Atakują! Obecnie wszelkie poprawki i udogodnienia, takie jak np. zmiana sposobu rozdzielania przedmiotów w patchu 13.5, wprowadzane są tak szybko jak to możliwe, zamiast zwlekania z ich dodaniem do większych aktualizacji. Twórcy mają zamiar trzymać się tej zasady w kolejnej rotacji. - Dostęp do tylnej formacji - Hakerzy i Zabójcy
Miło było odpocząć od zabójców, ale hakerzy uwydatnili to, czego nie lubimy w dostępie do tylnej formacji — możliwość natychmiastowego zabicia prowadzącego. Dlatego w przyszłości deweloperzy obiecują zadbać o to, aby wyeliminowanie ADC z tylnej formacji było dużo trudniejsze. - Zagrożenia — hiper elastyczni bohaterowie
Zagrożenia były jednym z największych sukcesów w Potwory Atakują!. Wprowadzenie bohaterów, których można wykorzystać w dowolnej kompozycji - niezależnie od stanu gry - okazało się strzałem w dziesiątkę. Dlatego w kolejnej rotacji pojawi się co najmniej jeden bohater w stylu Zagrożeń.
Bel'Veth - przedstawicielka cechy Zagrożenie, której bohaterowie byli uniwersalni w wielu sytuacjach.
- Ulepszenia - +1 do cechy
Producenci mieli problem z ulepszeniami, które pozwalały na natychmiastowy dostęp do zaawansowanych i potężnych progów cech. Ze względu na dodatkowe metody ich odblokowywania, takie jak Księga Cech czy ulepszenia, będą bacznie obserwować te z nich, które dają taką możliwość. Nie zamierzają wzbraniać się przed ich potencjalnym usuwaniem czy zablokowaniem. - Ulepszenia - odświeżanie starej zawartości
Twórcom podoba się, jak ulepszenia znalazły sobie miejsce w grze na stałe. Niektóre z nich jednak pozostają w niej już za długo, dlatego w przyszłej rotacji większość z nich zostanie odświeżona. - Ulepszenia Bohaterów
To duża rzecz. Wyciągnięto wiele wniosków. Deweloperzy zastanowili się, co czyni je interesującymi, a także jak dużą kontrolę nad systemami definiującymi rozgrywkę (takimi jak np. wymiany) powinni mieć gracze.
To dzięki Wam i dzieleniu się opiniami, Twórcy są w stanie coraz bardziej ulepszać grę! Pamiętajmy, że przy ciągłych zmianach, dodawaniu nowych bohaterów i wielu możliwych scenariuszach, osiągnięcie perfekcji to rzecz praktycznie niemożliwa. Dlatego tak ważne jest testowanie w praktyce. Cieszymy się, że nasze zdanie jest brane pod uwagę.
UWAGA! Już niedługo możemy spodziewać się zdradzenia pewnego sekretu! Bądźcie czujni i do zobaczenia!