Total War: Pharaoh to turowa strategia historyczna, która w ostatnim czasie miała swoją premierę. Gra jest kolejną odsłoną popularnej serii Total War. Produkcja studia Creative Assembly przenosi graczy w czasy starożytnego Egiptu. Tam czeka ich walka o przejęcie władzy. Gracze muszą podjąć ważną decyzję i wybrać spośród ośmiu liderów z trzech różnych ośrodków kulturowych. Każdy z nich charakteryzuje się unikalnymi cechami, które mają oczywiście duży wpływ na całą rozgrywkę.
Dlatego przychodzimy do Was z naszym artykułem, aby pomóc Wam trochę bardziej poznać każdą z frakcji występujących w Total War: Pharaoh.
Egipt
Ramesses
- Uważany jest za prawdziwego „wojowniczego faraona", którego śmiałym strategiom wojskowym dorównuje jedynie jego heroiczna determinacja. Jest młody, ambitny i gotowy, aby swoimi osiągnięciami przewyższyć swojego imiennika Ramzesa II Wielkiego.
- Działa szybko i kieruje się intuicją, co daje jego złożonej z dobrze wyszkolonych jednostek elitarnych armii przewagę nawet nad liczebnie lepszymi przeciwnikami.
- Styl gry: szybkie postępy; elastyczne i obfite zasoby; idealny dla nowych graczy.
- Styl jednostek: elitarne i elastyczne; silna średnia piechota i łucznicy; szarżujące rydwany; straty są dodatkowo szkodliwe.
Amenmesse
- Posiada ogromną ambicję przejęcia władzy, gdyż pomimo tego, że jest najstarszym męskim spadkobiercą. otrzymał tytuł Wicekróla Kush, a nie należący się mu tytuł Faraona.
- Jest bardzo mądry, światowy, mniej zdystansowany niż wielu innych przywódców i gotowy do sojuszu z obcokrajowcami, co daje mu dodatkową przewagę nad rywalami.
- Styl gry: dostęp do ogromnych bogactw Egiptu; bezpieczna lokalizacja początkowa; podatny na bunty.
- Styl jednostek: bardzo silni łucznicy; mogą pokonać rywali z dystansu; jednostki są drogie.
Tausret
- Nie dba o rozgłos i nie interesuje ją koncepcja praw nadanych przez Boga – po prostu wie, że będzie najlepszym faraonem.
- Jest ona prawdziwym geniuszem, chociaż niewielu zdaje sobie z tego sprawę, ponieważ uwaga dworu skupia się na męskich spadkobiercach. Siła Tausret tkwi w jej inteligencji, planowaniu i zdolności do zapewnienia, że jej plany dojdą do skutku.
- Styl gry: defensywny; potężne synergie ekonomiczne i regionalne; wczesny dostęp do Nilu; porażki mogą szybko spowodować kulę śniegową.
- Styl jednostek: najlepsza frakcja rydwanów; może osiągnąć najsilniejszy skład armii w danym czasie.
Seti
- Jest bezpośrednim następcą swojego ojca, faraona Merneptaha i nie ma cierpliwości do niestabilności, która zagraża fundamentom królestwa.
- Charakteryzuje go ogromna zaciekłość. Nie jest fanem dyplomacji, a zamiast tego woli działać na polu bitwy.
- Styl gry: dążenie do zdominowania przeciwnika w bitwie; szybka i łatwa ekspansja; brak zainteresowania dyplomacją.
- Styl jednostek: duża liczba tańszych, słabszych jednostek; jednostki zbędne; ryzyko braku jednostek po stratach.
Kanaan
Irsu
- Nie widzi chwały i jedności w harmonii. Nie jest zainteresowany rządzeniem. Zamiast tego pragnie jedynie zdobywać. Irsu dąży do rzucenia Egiptu na kolana – chce splądrować kopalnie złota, zniszczyć Dolinę Królów, a następnie znaleźć kolejny podbój.
- Aby osiągnąć swoje cele, stara się czerpać korzyści z nieszczęścia innych, a wojna domowa jest dla niego największą szansą. Jego wizją chwały jest zrujnowanie Egiptu i wszystkich, którzy by nim rządzili w jego miejsce.
- Styl gry: plądrowanie i grabieże; ogromne zyski z bitwy; niewielka własność ziemi; zasoby wysychają, jeśli przestanie walczyć.
- Styl jednostek: mocne, ciężkie jednostki; silny pancerz; szybka rekrutacja.
Bay
- Bay jest mistrzem manipulacji. Wydawanie się słabym i przyjaznym, by oszukać swoich przeciwników, jest dla niego czymś naturalnym.
- Nie lubi i nie radzi sobie na polu bitwy – woli działać wykorzystując wpływy, stosunki dyplomatyczne i podstępy.
- Styl gry: mistrz intryg i polityki dworskiej; silna dyplomacja; często przewyższany w walce.
- Styl jednostek: silne zasadzki; dostęp do Rozmieszczenia Awangardy, Podchodów i Skradania się; słabe jednostki do walki twarzą w twarz i rydwany; może przejmować jednostki od innych.
Hetyci
Suppiluliuma
- Suppiluliuma stara się odbudować i bronić honoru królestwa hetyckiego. Jest postacią bardzo defensywną, co widać dokładnie w jego stylu kampanii oraz armii.
- Honorowa natura, szlachetne powiązania i reputacja wielkiego wojownika pozwalają mu zjednoczyć lokalne królestwa dla swojej sprawy – a takie sojusze mogą doprowadzić go do zwycięstwa.
- Styl gry: miarowe tempo kampanii; częste bitwy; wojna na wielu frontach; krucha ekonomia.
- Styl jednostek: liczne średnie i ciężkie jednostki; potężne rydwany; silna obrona; słabe opcje dystansowe.
Kurunta
- Jest on żądnym władzy secesjonistą o psychopatycznych skłonnościach. Uważa się za awatara boga i nie należy oczekiwać od niego pokory ani przebaczenia.
- Wierzy, że wojna nie ma zasad. Dla niego nie ma przewagi, której nie wykorzysta, ani kosztu, którego nie zapłaci.
- Styl gry: sabotaż, zabójstwo, dobra intryga; wykorzystywanie słabości poza bitwą; walka w bezpośrednich starciach
- Styl jednostek: najemnicy; ciężko opancerzone jednostki; frontalne ataki; brak jednostek dystansowych.
Podsumowując, frakcje w Total War: Pharaoh mają duże znaczenie dla rozgrywki. Każda z nich posiada swoje unikalne cechy i umiejętności, które wpływają na styl gry i strategię gracza. Wybór odpowiedniej frakcji może być zatem kluczowy do osiągniecia sukcesu.