Jakieś dwa tygodnie temu, deweloperzy Teamfight Tactics z Riot Games, zaznajomili nas po raz pierwszy z kolejną rotacją, już 11 - Atramentowe Baśnie.
Od tego czasu, set wszedł już na serwery testowe PBE, a więc mogliśmy go lepiej poznać. Niektóre elementy mogą się co prawda różnić, ale nie spodziewalibyśmy się spektakularnych zmian.
W poniższym artykule znajdziecie wszystkie cechy z Atramentowych Baśni, zarówno pochodzenia, jak i klasy! Mamy nadzieję, że ta lista pozwoli Wam się dobrze przygotować do nowego sezonu w naszych ulubionych “szachach”!
Pamiętajcie, że statystyki progów jednostek odnoszą się do ich opisu! Przeczytajcie, więc go najpierw, aby wiedzieć o co chodzi.
Przeczytajcie o nowych mechanikach, spotkaniach i ciekawszych bohaterach TUTAJ.
Przeczytajcie o nowym sklepie z akcesoriami kosmetycznymi i ogólnej zawartości kosmetycznej TUTAJ.
Premiera
A kiedy Atramentowe Baśnie wejdą na oficjalne serwery? Już w patchu 14.6, czyli 20 marca 2024.
Pochodzenie
Bajarz - Storyweaver
Bajarze przyzywają bohaterkę nazwaną Kayle i ją ewoluują. Bajarze zyskują maksymalne zdrowie.
Każdy poziom Bajarza podnosi zdrowie i moc umiejętności Kayle. Kayle dostaje bonusową prędkość ataku (20%) za każdy etap gry.
Statystyki | Postacie |
---|---|
3 jednostki: wybierz efekt wspierający. 60 zdrowia. 5 jednostek: wybierz efekt w walce. 100 zdrowia. 7 jednostek: Wybierz efekt w walce. 150 zdrowia. 10 jednostek: Kayle wywyższona. 250 zdrowia. |
Garen, Sivir, Riven, Zyra, Zoe, Galio, Irelia |
Driada - Dryad
Driady otrzymują moc umiejętności i 100 zdrowia. Każda śmierć wroga, daje im dodatkowe zdrowie.
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 10 mocy umiejętności, 4 HP za śmierć przeciwnika. 4 jednostki: 20 mocy umiejętności, 8 HP za śmierć przeciwnika. 6 jednostek: 30 mocy umiejętności, 12 HP za śmierć przeciwnika. |
Rek’Sai, Gnar, Kindred, Ornn, Azir |
Duch - Ghostly
Po zadaniu lub otrzymaniu obrażeń 7 razy, Duchy wysyłają 2 widma, aby nawiedziły pobliskich przeciwników i leczyły o 4.5% maksymalne zdrowia co każde 2 sekundy.
Nawiedzeni wrogowie otrzymują dodatkowe obrażenia za każde widmo i przekazują widma po śmierci.
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 5% za widmo. 4 jednostki: 11% za widmo. 6 jednostek: 18% za widmo. 8 jednostek: 36% za widmo. |
Caitlyn, Aatrox, Shen, Illaoi, Kayn, Morgana |
Mityczny - Mythic
Mityczni bohaterowie otrzymują zdrowie, moc umiejętności i prędkość ataku.
Po 4 rundach walki z innym graczem, stają się Epiccy, podnosząc swoje bonusy o 50%.
Statystyki | Postacie |
---|---|
3 jednostki: 10% zdrowia, 10% mocy umiejętności, 10% prędkości ataku. 5 jednostek: 15% zdrowia, 15% mocy umiejętności, 15% prędkości ataku. 7 jednostek: 20% zdrowia, 20% mocy umiejętności, 20% prędkości ataku. 10 jednostek: od razu stają się Epiccy. Bonus jest podniesiony o 200%, zamiast 50%. |
Cho’gath, Kog’Maw, Neeko, Bard, Tahm Kench, Lilia, Nautilus, Hwei |
Mroczna Sepia - Inkshadow
Zdobądź unikatowe przedmioty Mrocznej Sepii. Bohaterowie tej klasy zadają dodatkowe obrażenia i otrzymują ich mniej.
To, jakie przedmioty Mrocznej Sepii otrzymasz, zmienia się w każdej grze.
Statystyki | Postacie |
---|---|
3 jednostki: 1 przedmiot, 5% dodatkowych obrażeń i redukcji obrażeń. 5 jednostek: 2 przedmioty, 10% dodatkowych obrażeń i redukcji obrażeń. 7 jednostek: 4 przedmioty, 10% dodatkowych obrażeń i redukcji obrażeń. |
Jax, Aatrox, Senna, Volibear, Kai’sa, Udyr |
Mroczni - Umbral
Księżyc oświetla pola na planszy i daje tarcze jednostkom ustawionym w nich na początku rundy.
Mroczni bohaterowie ustawieni w oświetlonych polach, natychmiastowo zabijają przeciwników z niskim zdrowiem (egzekucja).
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 250 tarczy, egzekucja przy 12% zdrowia. 4 jednostki: 500 tarczy, egzekucja przy 20% zdrowia. 6 jednostek: 750 tarczy, księżyc oświetla całą planszę. 8 jednostek: Egzekwowani przeciwnicy mają 100% szansy na upuszczeniu łupu. Egzekucja przy 25% zdrowia. |
Darius, Yorick, Alune, Yone, Sylas, Sett |
Niebianin - Heavenly
Niebiańscy bohaterowie dodają unikalny bonus statystyk Twojej drużynie (każdy z bohaterów inny), który podnosi się wraz z ich poziomem gwiazdek i każdym Niebianinem na planszy. 2-gwiazdowe postaci dają 50% więcej, 3 gwiazdkowe 90% więcej.
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 100% bonusu. 3 jednostki: 114% bonusu. 4 jednostki: 139% bonusu. 5 jednostek: 164% bonusu. 6 jednostek: 189% bonusu. 7 jednostek: 220% bonusu. |
Kha’Zix, Malphite, Neeko, Qiyana, Soraka, Wukong |
Porcelanowy - Porcelain
Po rzuceniu umiejętności, Porcelanowi bohaterowie gotują się, zdobywając dodatkową prędkość ataku i otrzymują mniej obrażeń przez 3 sekundy.
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 30% prędkości ataku, 15% redukcji obrażeń. 4 jednostki: 60% prędkości ataku, 20% redukcji obrażeń. 6 jednostek: 100% prędkości ataku, 30% redukcji obrażeń. |
Lux, Amumu, Ashe, Lissandra |
Pocelanowa Lissandra
Przeznaczony - Fated
Przeciągnij i upuść jedną jednostkę Przeznaczoną na drugą, aby utworzyć pary i odblokować bonus. Pary zyskują 20% zdrowia.
Statystyki | Postacie |
---|---|
3 jednostki: pary otrzymują bonus Przeznaczonego. 5 jednostek: Wszyscy Przeznaczeni bohaterowie otrzymują 120% bonusu. 7 jednostek: Wszyscy Przeznaczeni bohaterowie otrzymują 250% bonusu. |
Ahri, Yasuo, Kindred, Aphelios, Thresh, Syndra, Sett. |
Szczęściarz - Fortune
Kiedy przegrywasz walkę, otrzymujesz Szczęście. Tracisz Szczęście kiedy wygrywasz.
Rzuć kostką; za tyle rund walk z innymi graczami, rozpocznie się Festiwal. Na Festiwalu masz okazję, aby sprzedać swoje Szczęście za nagrody.
Statystyki | Postaci |
---|---|
3 jednostki: Im więcej walk pod rząd przegrasz, tym więcej Szczęścia zyskujesz. 5 jednostek: Taktyk leczy się o 2 punkty zdrowia na początku każdej rundy. 7 jednostek: Na każdym Festiwalu, rzuć znowu kostką. |
Kobuko, Teemo, Tristana, Zoe, Annie |
Kabuko (postać niewystępująca w LoL)
Władca Smoków - Dragonlord
Po 8 sekundach walki, Smok atakuje planszę zadając obrażenia nieuchronne (true damage) wrogom i dodając wszystkim sprzymierzeńcom dodatkową prędkość ataku do końca walki.
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 5% obrażeń od zdrowia, 12% prędkości ataku. 3 jednostki: 10% obrażeń od zdrowia, 18% prędkości ataku. 4 jednostki: 12% obrażeń od zdrowia i unieruchomienie wrogów przez 1,5 sekundy. 5 jednostek: 18% obrażeń od zdrowia, 40% prędkości ataku. |
Janna, Diana, Lee Sin, Rakan, Xayah |
Janna Władczyni Smoków
Klasy
Adept Arkanów - Arcanist
Adepci Arkanów dostają moc umiejętności, a także dodają mocy umiejętności sojusznikom.
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 20 mocy umiejętności dla wszystkich jednostek. 4 jednostki: 40 mocy umiejętności dla Adeptów, 20 dla wszystkich. 6 jednostek: 80 mocy umiejętności dla Adeptów, 40 dla wszystkich. 8 jednostek: 120 mocy umiejętności dla Adeptów, 100 dla wszystkich. |
Ahri, Lux, Neeko, Illaoi, Zoe, Syndra, Lissandra |
Altruista - Altruist
Altruiści leczą sojusznika z najniższym zdrowiem za 15% obrażeń, które zadali. Twoja drużyna zyskuje pancerz i odporność na magię.
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 10 pancerza i odporności na magię. 3 jednostki: 25 pancerza i odporności na magię. 4 jednostki: 40 pancerza i odporności na magię. |
Riven, Soraka, Rakan |
Behemot - Behemoth
Behemoci otrzymują zwiększony pancerz i odporność na magię. Kiedy Behemot umrze, najbliższy inny Behemot dostaje 50% więcej tych statystyk przez 5 sekund.
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 30 pancerza i odporności na magię. 4 jednostki: 45 pancerza i odporności na magię. 6 jednostek: 80 pancerza i odporności na magię. |
Cho’Gath, Malphite, Shen, Yorick, Thresh, Ornn, Udyr |
Błogosławieni - Exalted
Każdej gry inny zestaw bohaterów otrzymuje tę cechę.
Twoja drużyna zyskuje 5% do zadawanych obrażeń, i bonus w zależności od Twojego poziomu.
Po walce, 2 XP zostaje dodane do Rdzenia Duszy. Sprzedaj Rdzeń, aby zatrzymać XP.
Statystyki | Postacie |
---|---|
3 jednostki: 1% obrażeń za poziom. 5 jednostek: 3% obrażeń za poziom. |
W każdej grze inne. |
Giwera - Trickshot
Umiejętności Giwer odbijają się. Każdy rykoszet zadaje procent obrażeń poprzedniego odbicia.
Redukcja obrażeń odbicia aplikuje się także na umiejętność leczenia Rakana.
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 1 rykoszet, 40% poprzednich obrażeń. 4 jednostki: 2 rykoszety, 50% poprzednich obrażeń. |
Sivir, Teemo, Bard, Kai’sa, Xayah |
Mędrzec - Sage
Początek rundy: Sojusznicy w 2 pierwszych rzędach zyskują wszechwampiryzm. Sojusznicy w dwóch tylnych rzędach otrzymują moc umiejętności.
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 11% Wszechwampiryzmu, 15 mocy umiejętności. 3 jednostki: 18% Wszechwampiryzmu, 30 mocy umiejętności. 4 jednostki: 30% Wszechwampiryzmu, 45 mocy umiejętności. 5 jednostek: 4% Wszechwampiryzmu, 70 mocy umiejętności. |
Zyra, Diana, Morgana, Wukong |
Osiłek - Bruiser
Twoja drużyna dostaje 100 maksymalnego zdrowia. Osiłkowie zyskują więcej maksymalnego zdrowia.
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 20% maks. zdrowia. 4 jednostki: 40% maks. zdrowia. 6 jednostek: 70% maks. zdrowia. 8 jednostek: 85% maks. zdrowia. Co 4 sekundy, Osiłkowie zadają 6% maksymalnego zdrowia w postaci obrażeń fizycznych w ich kolejnym ataku. |
Kobuko, Rek’Sai, Aatrox, Riven, Tahm Kench, Galio, Sylas |
Pojedynkowicz - Duelist
Pojedynkowicze zyskują prędkość ataku po każdym ataku, stakuje się ona do 12 razy.
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 5% prędkości ataku. 4 jednostki: 9% prędkości ataku. 6 jednostek: 12% prędkości ataku, pojedynkowicze otrzymują o 12% mniej obrażeń. |
Darius, Yasuo, Qiyana, Tristana, Volibear, Lee Sin, Irelia |
Bajarka Irelia
Snajper - Sniper
Bonus wrodzony: Snajperzy mają jedno pole więcej zasięgu do ataku.
Snajperzy zadają więcej obrażeń celom mocno oddalonym.
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 7% obrażeń za pole oddalenia. 4 jednostki: 14% obrażeń za pole oddalenia. 6 jednostek: 30% obrażeń za pole oddalenia. |
Caitlyn, Kog’Maw, Senna, Aphelios, Ashe |
Wartownik - Warden
Wartownicy otrzymują redukcję obrażeń.
Przez pierwsze 10 sekund walki, dostają dodatkowe 12% redukcji obrażeń.
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 14% redukcji obrażeń. 4 jednostki: 26% redukcji obrażeń. 6 jednostek: 38% redukcji obrażeń. |
Garen, Jax, Gnar, Amumu, Illaoi, Nautilus, Sett |
Wzywający - Invoker
Co 3 sekundy, Twoje jednostki zyskują manę.
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: 5 many dla wszystkich. 4 jednostki: dodatkowe 15 many dla Wzywających. 6 jednostek: 15 many dla wszystkich, 15 dodatkowej dla Wzywających. |
Kog’Maw, Janna, Alune, Annie, Lillia, Azir |
Żniwiarz - Reaper
Statystyki | Postacie |
---|---|
2 jednostki: Umiejętności Żniwiarzy mogą zadać krytyczne obrażenia i zyskują oni 20% szansy na krytyczne uderzenie. 4 jednostki: dodatkowo, Żniwiarze powodują krwawienie wrogów za 60% nieuchronnych obrażeń przez 3 sekundy. |
Kha'Zix, Kindred, Yone, Kayn |
Cechy unikalne
Artysta - Artist
Statystyki | Postacie |
---|---|
1 jednostka: Artysta maluje bohatera, którego ustawisz w specjalnych miejscu na ławce. Otrzymasz 1 kopię tej postaci, kiedy Artysta skończy swoją pracę. Rundy do ukończenia dzieła = koszt malowanego bohatera (zmniejsza się z poziomem gwiazdek Artysty) | Hwei |
Duchowy Wędrowca - Spirit Walker
Statystyki | Postacie |
---|---|
1 jednostka: Pierwszy raz, gdy zdrowie Duchowego Wędrowcy spadnie poniżej 50%, budzi się w nim wściekłość, leczy się on zupełnie, otrzymuje podwyższoną prędkość ataku i zmienia swoją umiejętność z Ram Slam na Tiger Strikes. | Udyr |
Kochankowie - Lovers
Kochankowie Xayah i Rakan
Statystyki | Postacie |
---|---|
1 jednostka: Wybieraj, który kochanek wejdzie na planszę, w zależności czy umieścisz jednostkę z przodu czy z tyłu planszy. Kiedy walczący kochanek rzuca zaklęcie, drugi zapewnia bonusowy efekt.
Z przodu: Xayah (Giwera). Z tyłu: Rakan (Altruista). |
Rakan, Xayah |
Wielki - Great
Statystyki | Postacie |
---|---|
1 jednostka: Co 3 rzucone umiejętności, broń Wukonga rośnie, zmieniając jego umiejętności. | Wukong |
Mamy nadzieję, że odnaleźliście tutaj wszystkie potrzebne informacje o cechach setu Atramentowe Baśnie! Życzymy Wam dużo zabawy i wielu zwycięstw w kolejnym sezonie TFT!
Do zobaczenia na Arenie!