Wszystkie postacie w Genshin Impact mają przypisany żywioł. Zauważyliście już pewnie, że gdy użyjemy kombinacji różnych żywiołów pojawiają się nazwy reakcji - ale jak uzyskać poszczególne reakcje? I co dokładnie robią? W tym poradniku znajdziecie odpowiedzi na te pytania
Elementy
W grze występują następujące elementy:
- Electro (elektryczność)
- Hydro (woda)
- Pyro (ogień)
- Cryo (lód)
- Anemo (powietrze)
- Geo (ziemia)
- Dendro (roślinność)
W tym artykule będę posługiwać się głównie angielskimi nazwami.
Pierwszy żywioł | ||||||||
Electro | Hydro | Pyro | Cryo | Anemo | Geo | Dendro | ||
Drugi żywioł |
Electro | Brak reakcji | Electro-Charged | Overload | Superconduct | Swirl | Crystallize | Quicken > Aggravate/Spread |
Hydro | Electro-Charged | Brak reakcji | Reverse Vaporize | Freeze | Swirl | Crystallize | Bloom | |
Pyro | Overload | Vaporize | Brak reakcji | Reverse Melt | Swirl | Crystallize | Burning | |
Cryo | Superconduct | Freeze | Melt | Brak reakcji | Swirl | Crystallize | Brak reakcji | |
Anemo | Swirl | Swirl | Swirl | Swirl | Brak reakcji | Brak reakcji | Brak reakcji | |
Geo | Crystallize | Crystallize | Crystallize | Crystallize | Brak reakcji | Brak reakcji | Brak reakcji | |
Dendro | Quicken > Aggravate/Spread | Bloom | Burning | Brak reakcji | Brak reakcji | Brak reakcji | Brak reakcji |
Oprócz reakcji w tabeli, istnieją jeszcze dwie - Hyperbloom i Burgeon, które powstają przy reakcji nasion dendro z wodą oraz z ogniem, w tej kolejności.
Electro-Charged (naładowanie elektryczne) - zadaje obrażenia electro w regularnych odstępach czasu, dodatkowo efekt może przenieść się na pobliskich wrogów.
Overload (przeciążenie) - zadaje obrażenia obszarowe pyro, odpychając do tyłu mniejszych przeciwników, a większych oszałamiając.
Superconduct (nadprzewodnictwo) - zadaje obrażenia cryo oraz chwilowo znacznie osłabia odporność przeciwników na obrażenia fizyczne.
Quicken (przyśpieszenie) - pozwala na zyskanie reakcji Aggravate/Spread.
Aggravate (spotęgowanie) - zyskujemy dając electro na wroga z nałożonym quicken, zwiększa obrażenia tego ataku.
Spread (rozsiew) - zyskujemy dając dendro na wroga z nałożonym quicken, zwiększa obrażenia tego ataku.
Vaporize (wyparownie) - zwiększa podwójnie obrażenia ataku pyro, które je wywołuje.
Reverse Vaporize (odwrotne wyparownie) - zwiększa 1.5x obrażenia ataku hydro, które je wywołuje.
Freeze (zamrożenie) - zamraża wrogów i ich zatrzymuje (nie zatrzyma bossa albo ogromnego potwora), można je zniszczyć dużym mieczem lub geo.
Bloom (rozkwit) - tworzy nasiona dendro, które po pewnym czasie wybuchają zadając obrażenia obszarowe
Melt (topnienie) - zwiększa podwójnie obrażenia ataku pyro, który je wywołuje.
Reverse Melt (odrotne topnienie)- zwiększa 1.5x obrażenia ataku cryo, który je wywołuje.
Burning (palenie) - podpala przeciwnika przez pewien czas, zadając obrażenia pyro
Crystallize (krystalizacja) - tworzy kryształ na ziemi, który daje tarcze po zebraniu.
Swirl (wir) - zadaje dodatkowe obrażenia żywiołu (nie anemo), który je spowodował.
Hyperbloom (zwiększony rozkwit) - powoduje eksplozje nasiona dendro, zadając obrażenia pojedyńczemu wrogowi.
Burgeon (pączkowanie) - powoduje eksplozje nasiona dendro, zadając obrażenia obszarowe wrogom.
Wszystkie te reakcje znacznie zwiększą nam obrażenia, ważna więc jest dobra kompozycja teamu. Jeśli chcemy np. zrobić team pod dps cryo, przydać się mogą postacie pyro oraz hydro by zmaksymalizować obrażenia.
To by było na tyle, powodzenia w budowaniu drużyny!