Witajcie w przeglądzie cech w nowej rotacji Teamfight Tactics - Runeterra Wykuta na Nowo! Jej premiera na oficjalnych serwerach odbyła się 14 czerwca.
Poniżej znajdziecie wszystkie cechy z ich jednostkami i właściwościami na poszczególnych poziomach. Statystyki bonusów zazwyczaj wynikają z opisu działania klasy, dlatego odnoście je do tego w kolejności.
Cechy w TFT możemy podzielić na pochodzenie - w tym wypadku region postaci, oraz typ - jej rolę w drużynie. Tak też je tutaj umiejscowiłam. Jeśli chcecie dowiedzieć się o innych, nowych elementach tego sezonu, zajrzyjcie TUTAJ. W kolejnym artykule pojawi się zbiór dostępnych Legend!
Cech jest naprawdę sporo, więc przejdźmy do rzeczy!
Pochodzenie
Cesarzowa
Cesarzowa - Empress
Postaci i koszty:
- Bel’Veth - 5
Kiedy Bel’Veth zabije wroga, pozostawia on po sobie Koralowiec Pustki, który bohaterka konsumuje. Pierwszy Koralowiec podnosi jej maksymalne zdrowie o 50%, a każdy leczy je o 20%. Kiedy Koralowiec jest konsumowany, zadaje ona 10% maksymalnego zdrowia jako obrażenia magiczne przeciwnikom w promieniu 2 heksów.
Darkin
Darkin
Postaci i koszty:
- Aatrox - 5
Kiedy Aatrox lub trzymający Ostrze Darkina ginie, Ostrze przekazywane jest do najbliższego sojusznika dając mu 15% Wszechwampiryzmu i 400 Zdrowia. Jeżeli będzie wyposażony na czempionie przez 5 sekund, Aatrox odrodzi się.
Demacia
Demacia
Postaci i koszty:
- Poppy - 1,
- Kayle - 1,
- Galio - 2,
- Sona - 3,
- Garen - 3,
- Lux - 4,
- Jarvan IV - 4.
Twoi najsilniejsi Demacianie stają się Elitą i otrzymują losowy Świetlisty Przedmiot (Radiant). Elita zyskuje także Pancerz i Odporność na obrażenia magiczne dla nich i pobliskich sojuszników, one jednak nie sumują się.
3 postacie: 1 członek Elity, +5 Pancerza, +5 Odporności na obrażenia magiczne,
5 postaci: 2 członków Elity, +15 Pancerza, +15 Odporności na obrażenia magiczne,
7 postaci: 3 członów Elity, +40 Pancerza, +40 Odporności na obrażenia magiczne,
9 postaci: 5 członków Elity, +85 Pancerza, +85 Odporności na obrażenia magiczne
Freljord
Freljord
Postaci i koszty:
- Ashe - 2,
- Lissandra - 3,
- Sejuani - 4.
Po 8 sekundach, burza lodowa uderza w pole walki. Wrogowie tracą procent ich maksymalnego Zdrowia jako Obrażenia Nieuchronne i otrzymują osłabienia:
Oddzielony: Redukcja Pancerza.
Postrzępiony: Redukcja Odporności na obrażenia magiczne.
Pozbawiony Many: Zwiększa maksymalną Manę do następnego użycia.
2 postaci: 5% Zdrowia, wrogowie są Oddzieleni i Postrzępieni o 40% przez 10 sekund.
3 postaci: 10% Zdrowia, wrogowie są również Pozbawieni Many o 35%.
4 postaci: 15% zdrowia, wrogowie są też unieruchomieni przez 1,5 sekundy.
Ionia
Ionia
Postaci i koszty:
- Jhin - 1,
- Irelia - 1,
- Zed - 2,
- Sett - 2,
- Karma - 3,
- Yasuo - 4,
- Shen, 4,
- Ahri - 5.
Każdy Ionian ma unikalny bonus w swojej umiejętności.
Co 4 sekundy, kilku Ionianów przeobraża się w swoją duchową formę, otrzymując 20 Many i podwajając bonusy statystyk przez 4 sekundy.
3 postaci: 100% ioniańskiego bonusu, 1 duchowa forma,
6 postaci: 200% ioniańskiego bonusu, 2 duchowe formy,
9 postaci: 300% ioniańskiego bonusu, 3 duchowe formy.
Mieszkaniec Pustki
Mieszkaniec Pustki - Void
Postaci i koszty:
- Malzahar - 1,
- Chogath - 1,
- Kassadin - 2,
- Velkoz - 3,
- Rek’sai - 3,
- Kaisa - 4,
- Bal’veth - 5.
Otrzymasz jajo pustki, które możesz postawić na planszy. Na początku rundy, wykluwa się z niego jeden z okropieństw Pustki i uderza pobliskich wrogów.
Każdy kolejny poziom pustki zwiększa Zdrowie i Moc Umiejętności okropieństwa o 25%.
3 postaci: Remora Pustki,
6 postaci: Herold Riftu,
8 postaci: Baron Nashor.
Noxus
Noxus
Postaci i koszty:
- Samira - 1,
- Cassiopeia - 1,
- Swain- 2,
- Kled - 2,
- Katarina - 3,
- Darius - 3,
- Sion - 5.
Bohaterowie Noxusu otrzymują Zdrowie, Moc Umiejętności i Obrażenia od ataku. Wzrastają one o 10% dla każdego wroga, z którym się zmierzyliście lub który został pokonany.
3 postaci: 160 Zdrowia, 16 Mocy Umiejętności, 16% Obrażeń od ataku.
6 postaci: 280 Zdrowia, 28 Mocy Umiejętności, 28% Obrażeń od Ataku.
9 postaci: 450 Zdrowia, 45 Mocy Umiejętności, 45% Obrażeń od Ataku.
Piltover
Piltover
Postaci i koszty:
- Orianna - 1,
- Vi - 2,
- Jayce - 3,
- Ekko - 3,
- Heimerdinger - 5.
Zdobywasz T-Hexa. Za każdym razem, gdy przegrasz walkę z graczem, T-Hexa zdobywa Doładowanie. Wygrywanie zamienia Doładowanie w Moc dla T-Hexa.
Możesz także sprzedać T-Hexa, jeśli ma jakąś Moc, resetując go i przemieniając go w złoto.
3 postaci: otrzymanie T-Hexa.
6 postaci: otrzymujesz dodatkowe złoto w każdej rundzie. Każda przegrana liczy się jak dwie przegrane (w kontekście T-Hexa).
Shurima
Shurima
Postaci i koszty:
- Renekton - 1,
- Cassiopeia - 1,
- Taliyah - 2,
- Akshan - 3,
- Nasus - 4,
- Azir - 4,
- K’Sante - 5.
Co 4 sekundy, Shurimianie leczą się o 5% maksymalnego Zdrowia, dzięki Słonecznemu Dyskowi. Po 8 sekundach wybrani bohaterowie zostają Wyniesieni i otrzymują 25% maks. Zdrowia i 35% Szybkości ataku.
3 postaci: najsilniejszy Shurimianin zostaje Wyniesiony.
5 postaci: wszyscy Shurimianie zostają Wyniesieni.
7 postaci: wszyscy zostają dodatkowo wyniesieni na początku walki.
9 postaci: +50% do bonusu Wyniesienia.
Targon
Targon
Postaci i koszty:
- Soraka - 1,
- Taric - 3,
- Aphelios - 4.
Leczenie i tarcze wszystkich jednostek są ulepszone.
2 postaci: 18% większe leczenie i tarcze.
3 postaci: 30% większe leczenie i tarcze.
4 postaci: 50% większe leczenie i tarcze.
Wędrowiec
Wędrowiec
Postaci i koszty:
- Ryze - 5.
Zaklęcia Ryze’a zmieniają się w zależności od tego na jaki Portal do Regionu gracze zagłosowali na początku gry.
Wyspy Cienia
Wyspy Cienia - Shadow Isles
Postaci i koszty:
- Viego - 1,
- Maokai - 1,
- Kalista - 3,
- Gwen - 4,
- Senna - 5.
Po zadaniu lub otrzymaniu obrażeń 8 razy, bohaterowie Wysp Cienia otrzymują Tarczę na 12 sekund i stają się Spektralni do końca bitwy. Spektralne jednostki zyskują Manę w każdej sekundzie.
2 postaci: Tarcza z 40% Zdrowia, 5 Many,
4 postaci: Tarcza z 70% Zdrowia, 10 Many,
6 postaci: Tarcza z 111% Zdrowia, 15 Many.
Yordlowie
Yordlowie - Yordle
Postaci i koszty:
- Tristana - 1,
- Poppy - 1,
- Teemo - 2,
- Kled - 2,
- Heimerdinger - 5.
Twoje jednostki zyskują 10% Szybkości ataku na każdy poziom gwiazdek.
Jeśli masz 3-gwiazdkowego bohatera, Twój Yordl może stać się 4-gwiazdkowy, co daje ich umiejętności zwariowaną aktualizację!
3 postaci: twój najsilniejszy 3-gwizadkowy bohater,
5 postaci: dwóch 3-gwiazdkowych bohaterów.
Zaun
Zaun
Postaci i koszty:
- Warwick - 1,
- Jinx - 2,
- Ekko - 3,
- Zeri - 4,
- Urgot - 4.
Bohaterowie Zaun tworzą losowe chemtemowe modyfikacje, które tylko oni mogą używać.
Czempion może być zmodyfikowany tylko raz i modyfikacje mogą zostać usunięte, jedynie poprzez sprzedanie jednostki.
2 postaci: Zyskujesz 1 chem-modyfikacje.
4 postaci: Zyskujesz 2 chem-modyfikacje.
6 postaci: Zyskujesz 4 chem-modyfikacje i ich superdoładowanie.
Typy
Bastion
Bastion
Postaci i koszty:
- Poppy - 1,
- Maokai - 1,
- Kassadin - 2,
- Taric - 3,
- Shen - 4,
- K’Sante - 5.
Bohaterowie Bastionu zyskują Pancerz i Odporność na magię. Statystyki te są podniesione przez pierwsze 10 sekund bitwy o 100%.
2 postaci: +20 Pancerza, +20 Odporności na magię,
4 postaci: +50 Pancerza, +50 Odporności na magię,
6 postaci: +100 Pancerza, +100 Odporności na magię,
8 postaci: +225 Pancerza, +225 Odporności na magię.
Czarodziej
Sorcerer
Postaci i koszty:
- Orianna - 1,
- Malzahar - 1,
- Swain - 2,
- Velkoz - 3,
- Taric - 3,
- Lux - 4,
- Ahri - 5.
Czarodzieje otrzymują bonus do Mocy umiejętności.
Kiedy wróg umrze po zadaniu obrażeń przez Czarodzieja, zadają oni obrażenia innemu przeciwnikowi w wysokości procenta maks. Zdrowia wroga, którego właśnie zabili.
2 postaci: 25 Mocy umiejętności, 10% maks. Zdrowia,
4 postaci: 50 Mocy umiejętności, 15% maks. Zdrowia,
6 postaci: 85 Mocy umiejętności, 15% maks. Zdrowia,
8 postaci: 125 Mocy umiejętności, 20% maks. Zdrowia zadawanych dwóm przeciwnikom.
Geniusz strategiczny
Geniusz Strategiczny - Strategist
Postaci i koszty:
- Swain - 2,
- Teemo - 2,
- Jarvan IV - 4,
- Azir - 4.
Na początku bitwy sojusznicy w pierwszych 2 rzędach otrzymują tarczę na 15 sekund. Sojusznicy w dwóch ostatnich rzędach zyskują Moc umiejętności.
2 postaci: 200 Tarczy, 20 Mocy umiejętności,
3 postaci: 350 Tarczy, 30 Mocy umiejętności,
4 postaci: 500 Tarczy, 45 Mocy umiejętności,
5 postaci: 700 Tarczy, 60 Mocy umiejętności.
Moloch
Moloch - Juggernaut
Postaci i koszty:
- Warwick - 2,
- Sett - 2,
- Garen - 3,
- Darius - 3,
- Nasus - 4,
- Aatrox - 5.
Molochy otrzymują mniejsze obrażenia, w miarę jak tracą Zdrowie.
2 postaci: 10% do 20% redukcji obrażeń,
4 postaci: 20% do 35% redukcji obrażeń,
6 postaci: 30% do 50% redukcji obrażeń.
Multiczarownik
Multiczarownik - Multicaster
Postaci i koszty:
- Teemo - 2,
- Taliyah - 2,
- Velkoz - 3,
- Sona - 3.
Multiczarownicy rzucają swoje zaklęcie kilka razy. Dodatkowe rzucenie ma o 50% zmniejszoną efektywność.
2 postaci: 1 dodatkowe rzucenie zaklęcia,
4 postaci: 2 dodatkowe rzucenia zaklęcia.
Odkupicielka
Odkupicielka - Redeemer
Postaci i koszty:
- Senna - 5.
Zawsze kiedy sojusznik otrzymuje tarczę, Senna dodaje mu 8% sumującej się Szybkości ataku na resztę bitwy.
Osiłek
Osiłek - Bruiser
Postaci i koszty:
- Renekton - 1,
- Chogath - 1,
- Vi - 2,
- Rek’sai - 3,
- Sejuani - 4,
- Sion - 5.
Twoje jednostki zyskują 100 Zdrowia. Osiłki otrzymują dodatkowe maksymalne Zdrowie.
2 postaci: 15% maks. Zdrowia,
4 postaci: 40% maks. Zdrowia,
6 postaci: 80% maks. Zdrowia.
Pogromca
Pogromca - Slayer
Postaci i koszty:
- Kayle - 1,
- Zed - 2,
- Kled - 2,
- Gwen - 4,
- Aatrox - 5.
Pogromcy otrzymują 15% Wszechwampiryzu.
Pogromcy zadają bonusowe obrażenia, podwojone jednostką poniżej 60% Zdrowia.
2 postaci: 5% bonusowych obrażeń,
3 postaci: 10% bonusowych obrażeń,
4 postaci: 20% bonusowych obrażeń,
5 postaci: 30% bonusowych obrażeń,
6 postaci: 40% bonusowych obrażeń.
Pretendent
Pretendent - Challenger
Postaci i koszty:
- Samira - 1,
- Irelia - 1,
- Warwick - 2,
- Kalista - 3,
- Kaisa - 4,
- Yasuo - 4.
Pretendenci zyskują bonusową Szybkość ataku.
Kiedy ich cel umiera, Pretendenci przesuwają się szybko do kolejnego i podnoszą swój bonus Szybkości ataku o 50% przez 2,5 sekundy.
2 postaci: 30% Szybkości ataku,
4 postaci: 60% Szybkości ataku,
6 postaci: 90% Szybkości ataku,
8 postaci: 125% Szybkości ataku.
Snajper
Snajper - Deadeye
Postaci i koszty:
- Jhin - 1,
- Ashe - 2,
- Akshan - 3,
- Urgot - 4,
- Aphelios - 4.
Wrodzone: +1 do dystansu ataku.
Co 3 sekundy, Snajperzy atakują wroga z największym procentem Zdrowia i zadają bonusowe obrażenia.
2 postaci: 20% obrażeń,
4 postaci: 55% obrażeń,
6 postaci: 120% obrażeń.
Spluwa
Spluwa - Gunner
Postaci i koszty:
- Tristana - 1,
- Jinx - 2,
- Jayce - 3,
- Zeri - 4,
- Senna - 5.
Kiedy bohaterowie Spluwy atakują, zyskują bonusowe Obrażenia od ataku, do 8 ładunków.
2 postaci: 5% Obrażeń od ataku za ładunek,
4 postaci: 12% Obrażeń od ataku za ładunek,
6 postaci: 20% Obrażeń od ataku za ładunek.
Technogeniusz
Technogeniusz - Technogenius
Postaci i koszty:
- Heimerdinger - 5.
Otrzymaj Strzelającą Wieżę, którą możesz postawić na planszy oraz ulepszyć 3 razy. Ulepszenia pojawią się w Twoim sklepie za 6 złota. Wieża ma takie same statystyki Szybkości ataku i Mocy umiejętności jak Heimerdinger.
Wzywający
Wzywający - Invoker
Postaci i koszty:
- Cassiopeia - 1,
- Soraka - 2,
- Galio - 2,
- Lissandra - 3,
- Karma - 3,
- Shen - 4,
- Ryze - 5.
Co 3 sekundy, Twoje jednostki zyskują Manę.
2 postaci: 5 Many,
4 postaci: Dodatkowe 15 Many dla Wzywających,
6 postaci: 20 Many dla wszystkich, dodatkowe 15 dla Wzywających.
Zbir
Zbir - Rogue
Postaci i koszty:
- Viego - 1,
- Zed - 2,
- Katarina - 3,
- Ekko - 3.
2 postaci: Kiedy Zdrowie Zbira spadnie poniżej 50%, stają się oni nieuchwytni i natychmiastowo przesuwają się do innego wroga na obszarze 4 heksów faworyzując tylną linię przeciwnika,
4 postaci: Dodatkowe, pierwszy atak Zbira na wroga, powoduje jego krwawienie za 30% jego maks. Zdrowia jako obrażenia magiczne przez 5 sekund.
Uff, trochę tego jest! Mam nadzieję, że to krótkie/niekrótkie podsumowanie Wam się przyda i pomoże Wam lepiej zrozumieć rozpoczynający się sezon.
Jeżeli jeszcze nie wiecie o co dokładnie chodzi w Runeterrze Wykutej na Nowo, koniecznie zajrzyjcie do TEGO ARTYKUŁU.
Do zobaczenia!
Źródła: Twitter TFT Polska, tftactics.gg, teamfighttactics.leagueoflegends.com.