Keep Talking and Nobody Explodes to gra komputerowa stworzona przez Steel Crate Games. W grze, gracz zostaje umieszczony w wirtualnym pokoju, gdzie znajduje się bomba, którą musi rozbroić. Jednakże, nie jest to takie proste - gracz nie zna sposobu rozbrajania bomby i musi polegać na pomocy udzielanej mu przez innych graczy, którzy posiadają instrukcję do jej rozbrajania.
Na czym polega?
Główny rozgrywający, który rozbraja bombę, ma jedynie dostęp do ekranu, który widzi. To on jest saperem, który dokładnie musi opisać, co widzi przed sobą. Gra umożliwia nam obracanie przedmiotem w jaką stronę tylko chcemy. Inni gracze pełnią rolę "eksperckiej drużyny rozbrajającej bomby" i nie mają dostępu do ekranu z grą, ale posiadają instrukcję zawierającą różne procedury i schematy rozbrajania poszczególnych części bomby. Gracz musi więc dokładnie opisać, co widzi na ekranie, aby drużyna mogła mu pomóc i przeprowadzić go przez proces rozbrajania bomby.
Instrukcja PDF.
Czas jest kluczowy w grze, ponieważ na każdej z bomb znajduje się zegar odliczający czas do wybuchu, który zmniejsza się w miarę upływu czasu. Gra staje się coraz bardziej skomplikowana i wymaga dokładności i zgrania zespołu.
Gra jest świetnym sposobem na poprawienie umiejętności komunikacji, koordynacji i szybkiego myślenia. Gra jest dostępna na różnych platformach, w tym na komputery PC i konsole. Wersja na PC umożliwia także grę w wirtualnej rzeczywistości, co dodatkowo zwiększa realizm i emocje towarzyszące grze.
Moduły
Najważniejsze częsci bomby, które są głównym przeciwnikiem w tytule. Należy odpowiednio je rozwiązać, aby uratować nas przed wybuchem.
Poniżej przedstawiam niektóre z najczęściej spotykanych modułów:
Wire Module | moduł z drutami. Gracz musi dokładnie opisać, jakie druty są na module i jakie kolory mają. Instrukcja wyjaśnia, które druty należy przeciąć, aby bomba się nie wysadziła. |
Button Module | moduł z przyciskiem. Gracz musi opisać kolor i napis na przycisku, a także jakie symbole znajdują się obok niego. Instrukcja podaje, jakie kroki należy wykonać, aby przycisk nie spowodował eksplozji. |
Keypad Module | moduł z klawiaturą. Gracz musi opisać, jakie symbole są na klawiaturze i w jakiej kolejności. Instrukcja wyjaśnia, jakie symbole należy nacisnąć, aby przejść dalej. |
Simon Says Module | moduł "Simon mówi". Gracz musi zapamiętać kolejność migających kolorów i odtworzyć ją na podstawie instrukcji. |
Maze Module | moduł z labiryntem. Gracz musi dokładnie opisać położenie dwóch punktów w labiryncie, a instrukcja wyjaśnia, jak przejść z jednego punktu na drugi. |
Memory Module | moduł pamięciowy. Gracz musi zapamiętać kolejność migających liczb i podążać za instrukcjami, aby poprawnie naciskać przyciski. |
Widzimy tutaj kilka modułów oraz licznik czasu.
Podsumowanie
W sumie, Keep Talking and Nobody Explodes to bardzo emocjonująca i angażująca gra, która świetnie sprawdzi się na imprezach czy spotkaniach ze znajomymi. Wymaga ona od graczy zgrania, koordynacji i szybkiego myślenia, co pozwala doskonalić umiejętności w pracy zespołowej i radzeniu sobie w trudnych sytuacjach.