Co to jest?
Wieloosobowa gra zręcznościowa studia Boneloaf. Zamiast być głęboką lub techniczną grą walki, jest to narzędzie do absurdalnych i opartych na fizyce upadków. Pod tym względem przypomina Goat Simulator. Chociaż Gang Beasts jest znacznie zabawniejsze, to również jest niedopracowane i irytujące. Gang Beasts stawia grupę chwiejnych wojowników przeciwko sobie w różnych niewielkich arenach. Niezdarni awatarowie celowo są trudni w sterowaniu, a walki przypominają pijane sprzeczki podczas wyrzucania z baru - pełne chybionych buziaków, amatorskich chwytów i okazjonalnych szczęśliwych ciosów, które obalają kogoś na ziemie.
Przykładowa mapa.
Czym się steruje?
Choć sterowanie nie jest takie proste, oferuje większy zestaw ruchów, niż mogłoby się początkowo wydawać. Dziwnie trudno jest trafić ze zwykłego kopnięcia, ale połącz je z odpowiednim skokiem, w odpowiednim momencie, a przeciwnika można wyrzucić w powietrze. Można zadać lewy lub prawy cios prosty, ale te same przyciski można również używać do chwytania ludzi, poręczy, dźwigarów lub krawędzi. Można nawet wspinać się po ścianach, zwalniając chwyt jedną ręką i naciskając skok, aby się wznosić - szczególnie istotne na etapie metra, gdzie będziesz musiał się wspinać z powrotem na peron, zanim przyjedzie pociąg.
Przykładowa mapa.
Mapy
Mapy stanowią takie samo zagrożenie, jak jakikolwiek przeciwnik. Jedna ma gigantyczne zjeżdżalnie, które otwierają się i zamykają pod twoimi stopami; inna ma zapadające się podłogi; trzecia umieszcza was wszystkich na lodowych kawałkach, zmuszając do wyścigu w kierunku jedynej solidnej ziemi: unoszącej się boi. Uwięziony w szklanej windzie, możesz rozwalić boki lub wspiąć się przez właz, po czym uderzyć głową w kable i złapać się, gdy się zerwą, wysyłając jeszcze pozostających w środku na śmierć. Personalizowane stroje dodają jeszcze więcej zabawy: trudno być marudnym, kiedy fizyka psuje ci plany, gdy patrzysz, jak człowiek z głową dyni rzuca niedźwiedzia w plecaku do maszynki do mielenia mięsa.
Przykładowa mapa.
Jak grać
W praktyce większość pojedynków sprowadza się do chaotycznego wciskania przycisków, gdy chwytasz i przewracasz się nawzajem, nigdy do końca nie możesz być pewny, kto ma przewagę w danym momencie. Wśród machających ramion, nóg i głów, jedna z postaci czasami nagle osłabnie, a brak jakiejkolwiek informacji o tym rzadko pozwoli ci dowiedzieć się, dlaczego. Gdy ktoś jest bezbronny, zaczyna się wyścig, aby go podnieść i rzucić na zgubę - czy to z boku budynku, czy do spalarni - zanim skutecznie otrząśnie się z kontuzji. Nawet gdy wszystko wydaje się stracone, możesz cieszyć się, ciągnąc swojego rywala w dół, trzymając go za ramię lub nogę, gdy zwisasz nad krawędzią.
Przykładowa mapa.
Podsumowanie
To wszystko sprawia, że jest to wspaniała gra wieloosobowa na jednym ekranie. Poziomy mają kilka martwych punktów - podczas jednej gry online zostałam wyrzucona za brak aktywności, gdy przetrwałam upadek trzymając się tyłu budynku, nie widząc, gdzie jestem, żeby się podciągnąć.
Irytujący tryb Fale stawia cię wobec szeregu absurdalnie zdolnych przeciwników sterowanych przez sztuczną inteligencję: musiałam rozegrać wiele gier, żeby wygrać jedną rundę. Trudno jest wybaczyć nieprecyzyjność sterowania, gdy pole gry nie wydaje się wyrównane. Rozgrywka online jest dość kiepska. Wyszukiwanie może zająć trochę czasu.
To taki rodzaj gry, w której cztery osoby mogą zgromadzić się przed telewizorem, śmiać się bez opamiętania przez 10 minut, a potem zapomnieć o tym do następnej imprezy.