Frakcje w serii Fallout

Miniatura Frakcje w serii Fallout Frakcje w serii Fallout

Wojna, Wojna nigdy się nie zmienia – te słowa zna każdy fan serii. Świat Fallouta, który jest połączeniem post-apo z retrofuturyzmem znany jest w branży nie od dziś. W nim ludzie, jak to mają w zwyczaju, inaczej rozwiązują kwestie organizacji społeczeństwa. Od mniejszych plemion po ogromne frakcje na kształt dawnych narodów, jest wiele perspektyw na ten świat. Oto niektóre z nich.

Bractwo Stali

Ciężki pancerz

Jest to jedna z najbardziej charakterystycznych frakcji w serii gier Fallout. Jest to organizacja militarystyczna, której celem jest ochrona ludzkości przed niebezpieczeństwami wynikającymi z radioaktywnych opadów i mutacji po wojnie atomowej. Powstała w Zachodniej Kalifornii, gdzie grupa wojskowych i naukowców zdecydowała się utworzyć strukturę, która będzie w stanie przetrwać w postapokaliptycznym świecie i stawić czoła jego zagrożeniom. Grupa ta zebrała się wokół idei ochrony i wykorzystania najnowszych technologii, aby odbudować ludzkość i pokonać mutantów, bandytów i innych niebezpieczeństw. Bractwo Stali ma hierarchiczną strukturę wojskową. Na czele organizacji stoi Starszy Brat, który jest jej najwyższym dowódcą. Pod nim znajdują się oficerowie, paladyni, rycerze i zwykli członkowie. Każdy z Bractwa Stali jest przeszkolony w walce, obsłudze broni, a także w dziedzinie naukowej i technologicznej.

Dzieci Atomu

Kaboom!

Kontrowersyjna frakcja w świecie Fallout, która czci energię atomową jako boską moc i uważa, że jej konsumpcja i oddanie życia w jej iminiu jest kluczem do osiągnięcia nieśmiertelności. Ich siedzibą jest miasto Megaton, zbudowane wokół niebezpiecznego, niewypału atomowego, który wierzą, że chronią. Ich kultura jest przepełniona religijnymi rytuałami i obrzędami, a wierzenia skłaniają ich do poświęcania swojego życia w imię "Świętej Energii". Są to ekstremiści, często marginalizowani przez innych mieszkańców Pustkowi. Ich podejście do życia i śmierci jest oparte na wierze, co często prowadzi do ryzykownych i niebezpiecznych sytuacji. Mimo to, ta frakcja ma rzeszę zwolenników, która podziela ich wiarę w moc atomu i uważa, że są jedynymi, którzy są w stanie przetrwać w świecie po zagładzie.

Enklawa

Minigun robi brrrr!

Składa się z potomków rządu Stanów Zjednoczonych i personelu wojskowego, który przetrwał w schronach po wojnie jądrowej. Ich celem jest odbudowanie rządu i przywrócenie władzy Ameryce. Enklawa to grupa elitarna, złożona z bardzo wykształconych i zamożnych ludzi, którzy posiadają najnowocześniejszą technologię i broń. Ich militarna doktryna jest oparta na koncepcji "czystości", czyli eliminacji mutacji i innych odmian ludzi powstałych po wojnie jądrowej. Uważają, że tylko ci, którzy pochodzą z "czystej" krwi, mają prawo do przetrwania i dziedziczenia świata po katastrofie. Jako spadkobiercy dawnego rządu USA, są dobrze uzbrojeni i potrafią skutecznie działać, by osiągnąć swoje cele. Są zorganizowani w silne oddziały i posiadają zaawansowane technologie, takie jak skafandry bojowe i pojazdy latające. Ich przywódcą jest prezydent, który rządzi autorytarnie i bezwzględnie.

Legion Cezara

Ave!

W 2247 roku, dwóch misjonarzy, Edward Sallow i Joshua Graham, zdecydowało się pomóc plemieniu Czarnych Stóp, znajdującemu się w stanie wojny z siedmioma innymi plemionami. Nauczyli Czarne Stopy taktyki i obsługi broni palnej, co pozwoliło im szybko pokonać swoich wrogów i obwołać przywódcami Joshuę Grahama, a później Edwarda Sallowa, który przyjął imię Cezar. Pragnął odbudować świat według swojej wizji, a w 2250 roku zbudował swoją stolicę w Flagstaff. W ciągu kolejnych lat podbił 87 plemion i zaczął rządzić dużą częścią stanów Arizona i Utah. W 2255 roku ogłosił się synem rzymskiego boga wojny Marsa. W 2277 roku, Legion dotarł do rzeki Kolorado, gdzie Cezar postanowił zbudować nową siedzibę, Fort. Jednak na Pustkowiach Mojave, Legion napotkał silnych przeciwników, którzy byli w stanie stawić mu zacięty opór. Pierwsza bitwa o Zaporę Hoovera zakończyła się porażką głównodowodzącego wojsk Legionu, Legata Joshuy Grahama. Taktyczny odwrót RNK do Boulder City przesądził o losach bitwy. Legion Cezara stosuje brutalne metody, aby osiągnąć swoje cele. Przeprowadza gwałtowne ataki na osady, mordując mężczyzn i kobiety, a dzieci są rekrutowane do szeregów legionu, gdzie są kształtowane na żołnierzy. Ich strategia opiera się na zastosowaniu przemocy i terroru, aby zyskać posłuch i podporządkowanie innych ludzi.

Republika Nowej Kalifornii

Big Iron!

W skrócie RNK, to jedna z największych frakcji w świecie gry Fallout, zlokalizowana na terenie byłego stanu Kalifornia. Została założona w 2186 roku, kiedy grupa osadników, handlarzy i farmerów zebrała się, aby stworzyć stabilną i zorganizowaną społeczność, zdolną do przetrwania w trudnych warunkach powojennego świata. Od tamtego czasu RNK stała się potężnym państwem, mającym na celu odbudowę cywilizacji i zapewnienie bezpieczeństwa i stabilizacji swoim mieszkańcom. Frakcja ta opiera się na zasadach demokracji i rządów prawa, dążąc do zapewnienia równości, wolności i bezpieczeństwa dla swoich obywateli. Stawiają sobie za cel poszerzanie swojego terytorium, włączając w to nowe osady i miasta oraz podbijając sąsiednie tereny. Jednocześnie próbuje się utrzymać porządek i zwalczać wszelkie zagrożenia dla bezpieczeństwa swoich obywateli, takie jak grupy przestępcze, stworzenia mutacyjne czy wrogie frakcje. RNK jest uzbrojona w zaawansowaną technologię, w tym broń palną, pancerze, pojazdy i komunikację radiową. Jej armia składa się z dobrze wyszkolonych i uzbrojonych żołnierzy, którzy stoją na straży porządku i bezpieczeństwa. Mimo swojej potęgi, RNK ma również wrogów, w tym konkurencyjne frakcje, takie jak Legion Cezara czy Enklawa.

Jakub "TheKubus" Wolnik

Życie jest za krótkie, aby nie wybierać zabawnych opcji dialogowych. Kraina grzybów otworzyła moje trzecie oko. Lubię placki oraz gry.