Wojna, Wojna nigdy się nie zmienia – te słowa zna każdy fan serii. Świat Fallouta, który jest połączeniem post-apo z retrofuturyzmem znany jest w branży nie od dziś. W nim ludzie, jak to mają w zwyczaju, inaczej rozwiązują kwestie organizacji społeczeństwa. Od mniejszych plemion po ogromne frakcje na kształt dawnych narodów, jest wiele perspektyw na ten świat. Oto niektóre z nich.
Bractwo Stali
Ciężki pancerz
Jest to jedna z najbardziej charakterystycznych frakcji w serii gier Fallout. Jest to organizacja militarystyczna, której celem jest ochrona ludzkości przed niebezpieczeństwami wynikającymi z radioaktywnych opadów i mutacji po wojnie atomowej. Powstała w Zachodniej Kalifornii, gdzie grupa wojskowych i naukowców zdecydowała się utworzyć strukturę, która będzie w stanie przetrwać w postapokaliptycznym świecie i stawić czoła jego zagrożeniom. Grupa ta zebrała się wokół idei ochrony i wykorzystania najnowszych technologii, aby odbudować ludzkość i pokonać mutantów, bandytów i innych niebezpieczeństw. Bractwo Stali ma hierarchiczną strukturę wojskową. Na czele organizacji stoi Starszy Brat, który jest jej najwyższym dowódcą. Pod nim znajdują się oficerowie, paladyni, rycerze i zwykli członkowie. Każdy z Bractwa Stali jest przeszkolony w walce, obsłudze broni, a także w dziedzinie naukowej i technologicznej.
Dzieci Atomu
Kaboom!
Kontrowersyjna frakcja w świecie Fallout, która czci energię atomową jako boską moc i uważa, że jej konsumpcja i oddanie życia w jej iminiu jest kluczem do osiągnięcia nieśmiertelności. Ich siedzibą jest miasto Megaton, zbudowane wokół niebezpiecznego, niewypału atomowego, który wierzą, że chronią. Ich kultura jest przepełniona religijnymi rytuałami i obrzędami, a wierzenia skłaniają ich do poświęcania swojego życia w imię "Świętej Energii". Są to ekstremiści, często marginalizowani przez innych mieszkańców Pustkowi. Ich podejście do życia i śmierci jest oparte na wierze, co często prowadzi do ryzykownych i niebezpiecznych sytuacji. Mimo to, ta frakcja ma rzeszę zwolenników, która podziela ich wiarę w moc atomu i uważa, że są jedynymi, którzy są w stanie przetrwać w świecie po zagładzie.
Enklawa
Minigun robi brrrr!
Składa się z potomków rządu Stanów Zjednoczonych i personelu wojskowego, który przetrwał w schronach po wojnie jądrowej. Ich celem jest odbudowanie rządu i przywrócenie władzy Ameryce. Enklawa to grupa elitarna, złożona z bardzo wykształconych i zamożnych ludzi, którzy posiadają najnowocześniejszą technologię i broń. Ich militarna doktryna jest oparta na koncepcji "czystości", czyli eliminacji mutacji i innych odmian ludzi powstałych po wojnie jądrowej. Uważają, że tylko ci, którzy pochodzą z "czystej" krwi, mają prawo do przetrwania i dziedziczenia świata po katastrofie. Jako spadkobiercy dawnego rządu USA, są dobrze uzbrojeni i potrafią skutecznie działać, by osiągnąć swoje cele. Są zorganizowani w silne oddziały i posiadają zaawansowane technologie, takie jak skafandry bojowe i pojazdy latające. Ich przywódcą jest prezydent, który rządzi autorytarnie i bezwzględnie.
Legion Cezara
Ave!
W 2247 roku, dwóch misjonarzy, Edward Sallow i Joshua Graham, zdecydowało się pomóc plemieniu Czarnych Stóp, znajdującemu się w stanie wojny z siedmioma innymi plemionami. Nauczyli Czarne Stopy taktyki i obsługi broni palnej, co pozwoliło im szybko pokonać swoich wrogów i obwołać przywódcami Joshuę Grahama, a później Edwarda Sallowa, który przyjął imię Cezar. Pragnął odbudować świat według swojej wizji, a w 2250 roku zbudował swoją stolicę w Flagstaff. W ciągu kolejnych lat podbił 87 plemion i zaczął rządzić dużą częścią stanów Arizona i Utah. W 2255 roku ogłosił się synem rzymskiego boga wojny Marsa. W 2277 roku, Legion dotarł do rzeki Kolorado, gdzie Cezar postanowił zbudować nową siedzibę, Fort. Jednak na Pustkowiach Mojave, Legion napotkał silnych przeciwników, którzy byli w stanie stawić mu zacięty opór. Pierwsza bitwa o Zaporę Hoovera zakończyła się porażką głównodowodzącego wojsk Legionu, Legata Joshuy Grahama. Taktyczny odwrót RNK do Boulder City przesądził o losach bitwy. Legion Cezara stosuje brutalne metody, aby osiągnąć swoje cele. Przeprowadza gwałtowne ataki na osady, mordując mężczyzn i kobiety, a dzieci są rekrutowane do szeregów legionu, gdzie są kształtowane na żołnierzy. Ich strategia opiera się na zastosowaniu przemocy i terroru, aby zyskać posłuch i podporządkowanie innych ludzi.
Republika Nowej Kalifornii
Big Iron!
W skrócie RNK, to jedna z największych frakcji w świecie gry Fallout, zlokalizowana na terenie byłego stanu Kalifornia. Została założona w 2186 roku, kiedy grupa osadników, handlarzy i farmerów zebrała się, aby stworzyć stabilną i zorganizowaną społeczność, zdolną do przetrwania w trudnych warunkach powojennego świata. Od tamtego czasu RNK stała się potężnym państwem, mającym na celu odbudowę cywilizacji i zapewnienie bezpieczeństwa i stabilizacji swoim mieszkańcom. Frakcja ta opiera się na zasadach demokracji i rządów prawa, dążąc do zapewnienia równości, wolności i bezpieczeństwa dla swoich obywateli. Stawiają sobie za cel poszerzanie swojego terytorium, włączając w to nowe osady i miasta oraz podbijając sąsiednie tereny. Jednocześnie próbuje się utrzymać porządek i zwalczać wszelkie zagrożenia dla bezpieczeństwa swoich obywateli, takie jak grupy przestępcze, stworzenia mutacyjne czy wrogie frakcje. RNK jest uzbrojona w zaawansowaną technologię, w tym broń palną, pancerze, pojazdy i komunikację radiową. Jej armia składa się z dobrze wyszkolonych i uzbrojonych żołnierzy, którzy stoją na straży porządku i bezpieczeństwa. Mimo swojej potęgi, RNK ma również wrogów, w tym konkurencyjne frakcje, takie jak Legion Cezara czy Enklawa.